Erzsébet-utalvány;Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt;

Illusztráció: Kállai Márton

- 1,7 milliárdot keresett az Erzsébet-utalványok forgalmazója

1,7 milliárd forintot keresett az Erzsébet-utalványokon az állami forgalmazó 2017-ben. A cafeteria-rendszer átalakítása komoly kiesést jelentett, de nyugdíjasoknak járó, választás előtti kormányzati ajándék jócskán javított a mérlegen.

Majdnem a felére csökkent a bevétele, mégis vastagon nyereséges lett az Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt. 2017-ben - írja a 24.hu. A 2016-os csaknem 12 milliárd forint után tavaly 6,6 milliárd forintra apadt az állami cég árbevétele. Egyéb bevételként is feltüntettek 1,9 milliárd forintot, de arra nem ad magyarázatot a mérlegbeszámoló, milyen címen érkezett a pénz.

A cégnek komoly forgalomkiesést jelentett, hogy átalakult a cafateria-rendszer: 2017-ben a kedvezményes adózás alá tartozó Erzsébet étkezési utalványok helyett hasonló értékhatárral készpénzt is kaphattak a dolgozók. De ennél is soványabb bevételt vártak korábban, tavaly nyáron 50-70 milliárd forintra szelídülő utalványforgalom után mindössze 3 milliárd körüli jutalékbevételt prognosztizáltak.

Javította azonban a mérleget a kormány, amely menetrendszerűen osztotta a nyugdíjasoknak a választás előtti 10 ezer forintos Erzsébet-utalványokat, így 2017-decemberére is jutott egy 27 milliárdos csomag. A forgalmazó 2,16 milliárdot köszönhet a kormány ajándékozási kedvének.

Legutóbb azzal került a címlapokra az étkezési utalvány-piac letarolására feltalált állami cég, hogy 2010 eleje és 2016 vége között legalább nettó 6,2 milliárd forintot költött az Erzsébet-utalványok reklámozására.