A díjak mérséklése mellett többek között az évi egyszeri, év végi díjtarifa-hirdetésre való visszaállást, a kedvezményekre jogosító „flotta” meghatározásánál a jelenlegi 5 járműről a 3 járműre való csökkentést tartja első körben elérendő célnak a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NIT Hungary) - írták közleményükben. A érdekvédelmi szervezet szerint elengedhetetlen, hogy valós piaci verseny alakuljon ki a biztosítók között, mert a jelenlegi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjajánlatok a százezres és a több tízmilliós nagyságrend között mozognak. A buszokra érvényes drasztikus KGFB-díjemelések ellen már áprilisban is tiltakozott a NIT Hungary, a felügyelet és a fejlesztési tárca fellépését sürgetve. Tegnap - a minisztérium kezdeményezésére - a személyszállító vállalkozások érdekképviselete a Magyar Nemzeti Bank, a Gazdasági Versenyhivatal képviselőivel tárgyalt a kialakult helyzetről.