Első hallásra furcsának tűnhet az állva megtett repülőút gondolata, egy olasz ülésgyártó cégegy új prototípus bemutatásával gondoskodott arról, hogy az elképzelés mihamarabb valósággá váljon. A tervek szerint a légitársaságok járatonként mintegy 20 százalékkal több utast tudnának szállítani a fejlesztésnek köszönhetően, ám ez az állójegyet váltók számára azzal járna, hogy csaknem tizenkét centiméterrel kevesebb hely marad a lábaiknak - írja az utazo.hu.
A Skyrider 2.0 úgy lett kialakítva, hogy az utas a biztonsági előírásoknak megfelelően tudja magát rögzíteni a rudakkal stabilizált szerkezethez, amelynek ülőfelülete leginkább egy lovas nyereghez hasonlít, háttámlája pedig nem hátradönthető, így a használója egyenes háttal és alig behajlított térdekkel helyezkedik el benne. Súlya mindössze fele annyi, mint egy átlagos ülés a turistaosztályon.
A különleges üléseket vélhetően a fapados légitársaságok használnák a jövőben. Ha a légügyi hatóságok engedélyezik – a repülőjegyek árára is hatással lesz, az állójegyes járatok ugyanis a nagyobb befogadóképesség miatt minden bizonnyal olcsóbbá válnának a kizárólag hagyományos ülésekkel közlekedő járatokkal szemben.
Az állójegyek értékesítését egyébként a Ryanair vetette fel még 2010-ben, amikor egy, a légitársaság által készített felmérésből kiderült, hogy 120 ezer megkérdezett emberből 50 ezer váltana állójegyet, ha az fele annyiba kerülne, mint az ülőjegy.
Kérdés, hogy a Skyrider megfelel-e az igen szigorú biztonsági előírásoknak, egy turbulencia, kemény földet érés, vagy baleset esetén a rajta ülők biztonsága ugyanolyan mértékben szavatolt-e, mint a hagyományos üléseken utazóké.