Aligha lepett meg bárkit is, hogy Orbán Viktor nem lesz ott a miniszterelnök-jelöltek vitáján, amelyet az RTL Klub szervezett jövő csütörtökre. Sajtófőnöke már egy hónapja megüzente, "a viták ideje lejárt". És minek is menne el egy olyan helyre a magát örökös kormányfőnek képzelő politikus, ahol valódi kérdéseket tesznek fel. Miközben mondandóját a hatalom által irányított médiumok unásig sugározzák és ismételgetik. S napjainkban már ezek vannak többségben.
A politikai reklámokat és hirdetéseket - a kettő nem ugyanaz - szigorúan szabályozták. Többször módosították az alaptörvényt (leánykori nevén: alkotmány), valamint a választási eljárásról szóló jogszabályt. Így aztán az egykor közszolgálati - ma már inkább csak annak csúfolt - médiában egyenlőek a nagyobb, országos listát állító pártok hirdetései. A hírműsorok, híradások, interjúk azonban - természetesen - más elbírálás alá esnek. Tehát dőlhet belőlük a kormányzati és fideszes propaganda. Persze említést tesznek - szőrmentén - egyéb megnyilvánulásokról is, de a néző és hallgató leszűrheti belőlük a lényeget. Vagyis azt, hogy április 8-án eldől az ország jövője; a nemzeti kormány megvéd mindentől, különösen a bevándorlóktól és Soros ügynökeitől; s az a kérdés, Magyarország magyar ország maradhat-e.
Ha valaki még nem értené, akkor az Ünnep reggelén című nagypénteki rádióműsorban Orbán Viktor még majdnem fél órában elmagyarázhatta mindezt. S ha valaki még mindig nem értené, akkor orrba-szájba dőlnek a társadalmi célú reklámok. Azok ugyanis más elbírálás alá esnek, mint a politikai reklámok. Így velük és általuk a hatalom tovább igyekezhet a helyes útra terelni a még habozó választókat.
Trükkök mindenütt. A remélt eredményért semmi sem drága. Semmi sem számít. Ilyen országban élünk.
A viták ideje valóban lejárt.