Egyik vidéki nagyváros képviselői kormányzati illetékesektől már személyesen is kaptak tájékoztatást arról, milyen közlekedési átszervezés várható jövőre, ha a Fidesz marad kormányon - tudtuk meg kormányközeli forrásból. Eszerint a vidéki és még önkormányzati kézben lévő közlekedési vállalatok buszai az állami Volánbuszba vagy a regionális buszszolgáltatókba kerülnének, míg a kötött-pályás részek, a miskolci, szegedi és debreceni villamos vonalak a MÁV-hoz, ugyanúgy, ahogy a vasúttársaság Budapesten már bekebelezte a HÉV-et.
Megkérdeztük a nagyvárosok polgármestereit, értesültek-e a tervről, de csak Debrecenből kaptunk választ: egy mondatban azt közölték, cáfolják értesülésünket, ahogy tagadta az államosításra vonatkozó információkat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is. „A helyi és helyközi közlekedés összehangoltabb együttműködése kétségkívül az utasok érdekeit szolgálná, e cél azonban a jelenlegi tulajdonviszonyok átalakítása nélkül is elérhető” - tudatták a Népszavával.
A BKK és a BKV vezetőivel kapcsolatban lévő, egymástól független forrásaink azonban megerősítették, hogy a BKV-ra is hasonló sors várhat. A vállalat államosítása nem most kerül először terítékre: az Orbán-kormány második ciklusának közepe óta beszédtéma. Tarlós István 2012-ben még valószínűtlennek nevezte, ám két évvel később, a fővárosi Főgáz-részvények államnak való eladásáról szóló közgyűlési döntés után már küszöbön álló opcióként beszélt a BKV államosításáról.
Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter 2015-ben azt elevenítette fel, hogy a kormány már 2011-ben ajánlatot tett a fővárosnak a BKV-ra. Ahogy arról a Népszava 2014-ben beszámolt, már a törvényalkotási munka is megkezdődött a BKV és más önkormányzati közműszolgáltató társaságok állami tulajdonba vonására. A most ismét terjedő hír tehát nem újkeletű. Úgy tudjuk, hogy a BKV államosításának menedzselésével Bolla Tibort, a cég vezérigazgatóját bíznák meg, helyettes államtitkári rangban. Bolla a nyáron kapott helyettes államtitkári ajánlatot a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól, de visszautasította.