Úgy tudják, hogy ezt rövidesen hivatalosan is bejelentik. Azonban kivételesen szigorú információbiztonsági rendszabályokat vezettek be, a parlament szakbizottsága pedig közbeszerzés alóli mentességet adott az ügylet nyélbe ütésére a kormánynak, így értesüléseiket hivatalosan nem erősíttethették meg.
Kormányzati tisztségviselők és honvédségi vezetők az elmúlt egy évben viszont rendszeresen nyilatkoztak arról, hogy a Zrínyi 2026 honvédelmi és haderőfejlesztési programban prioritást élvez a nemzeti légi szállítói képesség helyreállítása, s az első lépéseket még az idén meg fogják tenni (ma már csak egyetlen használható, de elavult An–26-osa van a magyar államnak).
Értesüléseik szerint a kormány privát üzleti partnerség (PPP) konstrukció keretében tervezi a beszerzést és a gépek karbantartását-üzemeltetését, mert arra a honvédség önmagában nem alkalmas. Olyan cégek közreműködése elképzelhető, mint a kormányzattal több járatnyitás kapcsán is együttműködő Wizzair, a Budapesten is bázissal rendelkező Lufthansa Technik karbantartócég, illetve a Malév máig talpon maradt öröksége, a magyar állam tulajdonában lévő Aeroplex.
A lap szerint tízmilliárd forintos nagyságrendű tranzakcióról van szó.
Ahogyan azt korábban a Népszava is megírta a kormány Airbus típusú VIP-gép beszerzését vizsgálta az év első felében. A kormány képviselői, megbízottjai fel is vették a kapcsolatot a céggel. Forrásaink szerint az üzleti gépekért felelős Airbus Corporate Jets (ACJ) képviselőivel tárgyalt a magyar fél. Az ACJ modellcsaládjába sok típus tartozik, információink szerint a tárgyalásokon az ACJ318-as, az ACJ319-es és az ACJ320-es típusok kerültek szóba. A Miniszterelnökség nem cáfolta értesülésünket.
Lásd még: Nagy VIP-repülőgépet álmodott magának a kormány
"A Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program alapvető és egyik meghatározó eleme a nemzeti alapokon nyugvó légiszállító képesség helyreállítása. Ennek tükrében nem a kormány, hanem a Magyar Honvédség számára történik gépbeszerzés katonai, honvédelmi feladatokra, illetve szükség - vészhelyzet, természeti katasztrófa - esetén állampolgárok szállítására.
Mindez nem újdonság, már szeptember 29-én a Honvéd Vezérkar főnöke egy interjúban bejelentette, hogy lecserélik az elöregedett, korszerűtlen és gazdaságosan már nem fenntartható AN-26-osokat. A tervek szerint 2018. első negyedévében megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő képességekkel rendelkező – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak."