internet;hiba;ügyfélszolgálat;

- Hosszú oldal - Tartsa, kérem!

Jelenleg az összes operátorunk foglalt, munkatársunk kapcsolásáig kérjük szíves türelmét.

Ez megy húsz perce, de engem nem lehet csak úgy lerázni. Főztem egy csésze fahéjas teát, kényelmesen elhelyezkedtem a kanapén, és várok. A telefon kihangosítva búgja hol a géphangot, hol az Egy kis éji zene első tételének valami borzasztó szintetizátoros feldolgozását olyan tempóban, hogy szinte látom magam előtt a bespeedezett Mozartot, amint egy Casio szinti fölött komponál.

Ettől persze csak még elviselhetetlenebb a várakozás, de hát időm van, internetem meg nincs – az előbbi az utóbbiból következik –, úgyhogy nem is nagyon tehetek mást. Huszonöt perc, és még mindig az első tételnél tartunk, nekem meg félóra múlva le kell adnom a cikkemet, aminek befejezéséhez óhatatlanul szükséges az internetkapcsolat.

A szerkesztőkkel az a legnagyobb probléma, hogy paranoiássá tesszük őket. Annyiszor hallják, hogy „már csak húznom kell belőle, mert hosszú lett”, vagy „mindjárt küldöm, csak épp atomkatasztrófa van”, esetleg „nem fogod elhinni, a kutyám megrágta a jegyzeteimet, de azért rajta vagyok az ügyön”, hogy egy szerkesztővel beszélve még a világ legvalódibb problémája is kifogásnak tűnik, amint az ember kiejti a száján.

És ekkor megtörténik. Valaki beleszól a vonal másik végén!

- Jó napot kívánok, miben segíthetek?

- Á, üdvözlöm! Megtenné, hogy elárulja, mikor lesz végre internet a hetedik kerületben?

- Dolgozunk a problémán, hölgyem.

- Nem szeretnék udvariatlannak tűnni, hisz tudom, hogy nem az ön hibája, de javasolhatnám, hogy a probléma helyett inkább a megoldáson dolgozzanak? Engem ugyanis hamarosan kirúgnak, ha nem tudom időben leadni a cikkemet.

- Elnézést kérek, hölgyem, remélhetőleg néhány perc, és helyreáll a rendszer.

- A kollégája reggel ugyanezt hazudta, aztán alig jött vissza az internet, már megint nincs. És lassan állásom se.

- Ööö…

- Apropó: a héten ez már a harmadik hasonló eset, és esélyem sincs, hogy a határidő előtt olyan helyet találjak, ahol internetezhetek, hisz az egész kerületben nincs kapcsolat. Mivel minden hónapban becsületesen befizetem a számlát, mert a legapróbb késés esetén is azonnal felszólításokat küldenek, meg korlátozzák az internetet, most arra lennék kíváncsi: mégis mivel óhajt kárpótolni a cég, amiért miatta nem tudom elvégezni a munkámat?

- Ööö… Tartsa, kérem!

Egy másodpercre bevillan, hogy elszolmizálom az ügyintézőnek az Egy kis éji zene első tételét, de aztán elhessegetem a gondolatot.

- Hölgyem, az okozott kellemetlenségért cserébe szeretnénk önnek felajánlani kétezer forint értékű utalványt, amelyet a videótárunkban válthat be.

- Ne haragudjon, de jól értem? Most, hogy maguk miatt munkanélküli lettem, ingyen nézhetek filmeket a tévében?

A vonal másik végén kitör a röhögés. Aztán kínos köhögés és csend.

- Elnézést. Csak hát, érti… Ez tényleg vicces. Mármint ön. Mármint nem úgy… Hanem a humora.

- Ennek igazán örülök. Nem keresnek véletlenül telefonos operátort?