választás;demokrácia;kampányok;

- Kampánydemokrácia

Súlyosan téved, aki azt hiszi, a nemzetinek és konzultációnak nevezett kampány után egy kicsit békén hagyják az embereket. Erről szó sincs. Most az Erzsébet-utalványok ügyében kezdődött "felvilágosítás". Hogy a nyugdíjasoknak elmagyarázzák, miképpen kell átvenni és felhasználni a 10 ezer forintos ajándékot. A jóságos kormány újabb jótéteményét. Hogy még jövő tavasszal is emlékezzenek rá, amikor szavazni kell.

Renitens tévések - biztos Soros ügynökei - azonban nem átallották megkérdezni a Fidesz új megmondóemberét, hogy mire ez az újabb kampány. Puskás Imre szóvivő egy pillanatig nem jött zavarba, ahogy kollégái sem szoktak, amikor hablatyolni kell, vagy csak magabiztosan hazudni. Kijelentette, hogy a demokráciának költségei vannak és ezeket nem lehet megspórolni.

Milyen igaz. Az Átlátszó.hu ezzel egyidőben számolt be arról, hogy az év első tíz hónapjában majdnem öt milliárd forintot tapsoltak el kormányzati reklámokra. Ez nem egyéni számítás, hanem a Miniszterelnöki Kabinetiroda szíves közlése. Amiért még költségtérítést is kértek, de érthető, hiszen a sok hirdetés nagyon megterhelte a büdzsét. A legtöbb pénzt természetesen az a sorozat emésztette föl, amelyben lerántották a leplet a Soros-tervről. Az pedig külön érdekesség, hogy a megrendelésekből a legnagyobb összeg - talán nem is véletlenül - Mészáros Lőrinc médiacégeinek jutott.

Ami pedig a demokráciát illeti, az jó dolog. Különösen akkor, amikor a hatalom érdekeit szolgálja. A magyar recept - amelyet ajánlanak mindenkinek - tehát az, hogy nem szabad sajnálni a pénzt, ha pártunk és kormányunk üzeneteit kell eljuttatni a lakossághoz. Ha eleget sulykolják, talán mindenki megjegyzi a régi jelszót: Csak a Fidesz.

A politika többi szereplőjének pedig marad Antall József örökbecsű mondása: tetszettek volna forradalmat csinálni.