Az autósok körében ma már közismert, hogy a téli abroncsok jobb tapadó képességgel rendelkeznek, mivel lágyabb gumikeverékből készülnek, így alacsonyabb hőmérsékleten is megőrzik rugalmasságukat.
,,A biztonságos téli autózás érdekében a régi téli abroncsunkat akkor kell újra cserélni, ha az abroncs profilmélysége 4 milliméter alá csökken. Ilyenkor ugyanis jelentősen veszít tapadó képességéből az abroncs, a gépjármű pedig nehezebben irányítható, mert az abroncs nem tudja elvezetni a vizet, a havat, vagy a hókását a kerék alól” – figyelmeztet Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone Magyarország Kft. üzletág vezetője.
Új téli abroncs vásárlásakor érdemes defekttűrő abroncsot felszereltetni a gépjárműre. Ez az innovatív technológia darabonként körülbelül egy doboz cigaretta árával kerül többe, mint egy hagyományos fajta. A defekttűrő autógumik lényege, hogy az abroncsban lévő levegőnyomás nélkül is képesek bizonyos távolságot (60-80 km), bizonyos maximális sebességgel (maximum 80 km/h) megtenni. Ezekkel az abroncsokkal ugyanúgy lehet defektet kapni, mint hagyományos társaikkal, de velük szemben az autósnak ilyenkor megvan a lehetősége arra, hogy elguruljon a legközelebbi szervizbe, és megcsináltassa a defektes autógumiját. Ezek az abroncsok jóval nagyobb biztonságot képesek nyújtani, hiszen levegőnyomás nélkül (leeresztett állapotban is) irányítható marad az autó, és kisebb a veszélye a felniről való leszakadásnak is.
A téli időszakban nagyobb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent a defekt, mint nyáron. Statisztikák azt mutatják, hogy 23 százaléka sötétedés után következik be, 50 százaléka lakott területen kívül, sötét, nehezen belátható útszakaszokon éri az autósokat, ami a lecsökkent látótávolság és a hosszabb esték miatt télen fokozott veszélyforrást jelent a vezetők számára.