Mire az egész világon elterjedt, és Magyarországon is megtanultuk, mit jelent a kereskedelemben a Black Friday, megváltozik a trend. A texasi Austinban, ahogy egész Amerikában, a korábbinál kevesebben álltak sorba a Hálaadás ünnepe utáni pénteken szokásos árleszállítások miatt. Még izzik a vásárlási szenvedély parazsa, az áruházak előtt ismét napokkal korábban lefoglalták az első helyeket, de a rendkívüli lehetőség már nem korlátozódik egyetlen napra, a forgalom pedig átvándorol az Internetre. Lassan feledésbe merül az a 2008-as incidens, amikor New York államban a tömeg halálra taposta az egyik Wal-Mart áruház kapuját kinyitó dolgozót.
A Fekete Péntek a hagyomány szerint az a nap, amikor a boltok éves árbevétele eléri a kiadásaikat. Innen kezdve az év végéig mérlegük már pozitív, a könyvelők az addigi veszteséget jelző vörös tintáról átválthatnak a jó hírt jelző feketére. Az Egyesült Államokban idén 3-4 milliárd dolláros bolti forgalmat jósoltak, ami több mint háromszorosa egy átlagos péntek bevételének. A vásárlók lelkivilága azonban világszerte hasonló: tavaly például Spanyolország állított fel világcsúcsot a Fekete Péntekek történetében a szokásos forgalom csaknem nyolcszorosával.
Az amerikaiak 69 százaléka, 164 millió ember tervezett vásárlást ezekre a napokra, a többség azonban nem tolong a kordonok között. Főleg, hogy okostelefonjukról a csütörtöki pulykavacsora utáni futballközvetítés közben is megvehetik, amit akarnak. A legnépszerűbb célpont a tévékészülék, amelyhez most 15-30 százalékkal olcsóbban lehet hozzájutni. A szerdán éjfélkor kezdődött és általában hétfőn éjfélig tartó internetes árleszállítás 2017-ben nagyjából húszmilliárd dollár bevételt generál. A forgalom zömét az Amazon és a hozzá hasonló óriások viszik el - ezért is tartanak szombaton országszerte "kis üzlet napot", arra biztatva a vásárlókat, hogy jöjjenek ki az utcára és vegyenek valamit a sarki boltban is.