November 11., szombat, 16 óra 53 perc. Tállai András Facebook-oldalán ekkor jelent meg egy pársoros bejegyzés, ami felrobbantotta a netet, de olyannyira, hogy két napig a világ egyik legbefolyásosabb üzleti hírügynöksége, a Bloomberg is címlapján tartotta.
Ennyi volt mindössze: „állampolgári megkeresésre jártam el a Mezőkövesden és térségében tapasztalható üzemanyagárak tekintetében. Egyeztetéseket folytattunk a MOL illetékes képviselőivel, amelynek eredménye: az október 31-ei állapothoz képest Mezőkövesden a benzin ára 11 Ft-tal, míg a gázolajé 5 Ft-tal csökkent.”
Lefordítva: az adóhivatal vezetője „leszólt” Magyarország egyik legnagyobb magánvállalatának, mert ő egy jóságos parlamenti bácsi, aki sűrű megtekintések, szalagátvágások és tokaszalonnák között teljesíti alattvalói kívánságát is. A multi mint nyakon csípett aranyhal pedig válaszolt: bokázlak alássan kedves bátyámuram, legyen, amint kívánni méltóztatod.
Az államtitkár azt is mondta: ott, ahol szegényebb emberek élnek, olcsóbban kell árulni az üzemanyagot. (Jé, nem hallottam, hogy Szabolcsban is levitték volna az árát...)
Ha a jó matyók netán vérszemet kapnak és megáhítják mondjuk a háromhatvanas kenyeret, miből áll odabökni egyet a péknek, és lesz háromhatvanas kenyér. Egymás közt szólva: még mindig kisebb veszteség, mint egy kekec NAV-ellenőrzés, aminek jó vége ritkán szokott lenni.
Meg ez a kapitalizmus is miféle dolog már! Lám, milyen jól muzsikálnak az államosított közművek, szemétszállítók, miegyebek. Rezsicsökkentés rulez. Ide nekünk a MOL-t is!
Legyen minden ingyér’ vagy olcsón, a párttitkár, meg az állam mindent tud és elintéz, addig jó, míg Kádár él!
A Bloomberg most egyfajta bizonyítékot lát a történetben arra, miért gyengébb Magyarország versenyképessége Malawiénál vagy Ugandáénál.
Cseppben a rendszer.