Az árak kétségkívül szabadok, de ezeket a kereslet-kínálat törvénye kellene, hogy mozgassa, nem az, hogy épp hol vásárol a párt vagy az adóhivatal egyik-másik erős embere – vélekedett Magyar György, akit mindez hűbéri viszonyokra emlékezteti, "helyi kiskirályok, hatalmukkal visszaélve, a térség boltosait megfélemlítve, fitogtatják vélt vagy valós erejüket" Ha a kormány éppenséggel üzemanyagár-csökkentést tervez, inkább a jövedéki adó mértékén kéne elgondolkozniuk – javasolta Magyar György.
Korábbi tapasztalataink szerint a mezőkövesdi benzinár tényleg magasabb volt a környező településekénél. A többi helyi kút – a Shell és a Lukoil – szintén ezeket alkalmazta. Miközben az „országos” üzemanyagár október vége óta 19, illetve 15 forinttal nőtt, Mezőkövesden erőteljes árcsökkenés vette kezdetét. Helyi érdeklődésünkre a Holtankoljak.hu-n hétfőn még feltüntetett magasabb árakhoz képest akár 30 forinttal alacsonyabb benzintarifákról számoltak be. A helyi kutasok egységesen léptek: a Shell ugyanannyiért adja az üzemanyagot, mint a Mol. Igaz, a térség árainál a település kútjai még mindig kicsit drágábbak.
Az, hogy Tállai András konkrétan kinek szólt „le” és mivel érte el az árcsökkentést, titok. A Mol ugyanis mindössze azzal reagált, hogy az üzemanyag szabadáras, ami a helyi viszonyoktól függően akár jelentős eltéréseket is mutathat. Ez tény: szakértők szerint akár a kútvezető is dönthetett a csökkentésről. Mindenesetre úgy tudjuk, a Lukoilhoz Tállai nem fordult hasonló kéréssel.