A BKV csütörtöki közleménye szerint a következő évi bérfejlesztéssel kapcsolatos egyeztetések soha nem kezdődtek el ilyen korán. Ennek oka a munkavállalói igények, és az aktuális munkaerő-piaci trend is.
Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója az ülésen azt hangsúlyozta, hogy szükség van jövő évi bérek fejlesztésére, de annak mértékéről és az elosztás elveiről további bizottsági egyeztetéseket kell folytatni. Jelezte, hogy a BKV nyitott ezekre a tárgyalásokra és minden megtesz annak érdekében, hogy a tárgyalások minden érintett számára megnyugtató eredménnyel zárulhassanak.
Lapunk augusztus elején számolt be a BKV-nál jellemző tarthatatlan állatokról, az alacsony bérekről, rossz munkakörülményekről és az emiatt kialakult folyamatos elvándorlásról. A BKV-nál az éjszakai, délutáni és egyéb pótlékokkal együtt 220-250 ezer forintos nettó keresethez jutnak a buszvezetők, de cserébe a havi átlagos 8 szabadnap helyett többnyire csak 4-6 napot tudnak otthon maradni, sokszor rendelik be őket rendkívüli munkavégzésre, mert kevesen vannak, a napi munkaidő pedig nem egyszer 10 és fél óra a 8 helyett. Amióta a közlekedési szolgáltatást megrendelő Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a spórolás reményében járatokat vont össze, a buszvezetők csúcsforgalomban akár 4-5 órát is kénytelenek a járműben tölteni kiszállás nélkül – sorolta a napi gondokat a Népszavának Gólián Zsolt, a BKV legnagyobb szakszervezetének szóvivője.
A vállalatnál a közelmúltban született meg a 2017-2020 közötti évekre szóló humánstratégiai terv, amiben a szakszervezetek szerint reális helyzetelemzés szerepel, de úgy látják, a munkaerőhiány pótlására leírt vázlatos elképzelések nem elegendőek. Képzési programokat, a munkakörülmények javítását, a bérek és juttatások emelését ígéri a BKV a négyéves csomagban a buszvezetők mellett a villamosvezetőknek is, mert ezen a területen is bajok vannak. A közlekedési vállalat a maga 9600 alkalmazottjával a főváros legnagyobb foglalkoztatója.