Tarlós István;3-as metró;

FOTÓ: Tóth Gergő

- Orosz kötbérből venne légkondit a BKV

Kitart a BKV az orosz metrót hibásan felújító Metrovagonmasnak benyújtott 2,5 milliárdos kötbér igénye mellett, amelyből metró-légkondicionálókat lehet venni – mondta el Tarlós István főpolgármester a pénteki Budapestinfón. 

Tarlós hozzátette: ha a 3-as metró szükséges és elsőrendű felújítása nem viszi el, akkor akár a szerelvények légkondicionáló berendezéssel való ellátására, akár pedig az akadálymentesítés minőségének további fokozására lehet fordítani ezt a pénzt.

A főpolgármester elmondta azt is, hogy a metrópótlás az északi szakaszon november elejétől várhatóan egy évig tart, és a szerelvények akkor csak Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekednek majd. A metrópótló buszok útvonalának kialakítását, a szükséges út- és forgalomtechnikai munkákat már elvégezték. Közölte: jelenleg 13 felújított szerelvény van Magyarországon, ezek közül 11 rendelkezik engedéllyel az utasforgalom lebonyolítására. Ezek július 19-e óta újra részt vesznek az utasszállításban. A 12. felújított szerelvény teljesítette már a tartampróbát, megkezdődött a hatósági szemléje, várhatóan szeptember 12-ig forgalomba is áll. A 13. szerelvény tartampróbája várhatóan szeptember második felében befejeződik.

A főpolgármester lapunknak elmondta: rövidesen tárgyal Orbán Viktorral a Nyugati és a Keleti Pályaudvar felüljáróinak tervbe vett lebontásáról, illetve a fővárosi Duna-part felújításának a terveiről. 

A 3-as metró Árpád hídi állomásának beázásával kapcsolatban Tarlós elmondta: a rekonstrukció során szükségessé vált az állomás feletti szigetelés felújítása. A szigetelésfelújítás csak felülről, az útburkolat megbontásával lehetséges. Augusztus 20-án a területen a nemzeti ünnepre tekintettel nem volt munkavégzés, és ekkor az esőzés az állomás beázását okozta. A szigetelés befejezése után várhatóan nem lesznek további beázások, bár extrém csapadék esetén ez nem zárható ki teljességgel - közölte a főpolgármester, hozzátéve: ezért elrendelték a 24 órás szivattyús felügyelet

A Római-parti mobilgátról szólva - annak kapcsán, hogy "a tiltakozó kemény mag tagjai" szerint politikai nyomásra vállalta a tervező a súlyos kockázatot - azt hangsúlyozta: "az üzemeltető és a tervező (...) a műszaki felelősséget továbbra is vállalja". Kérdésekre válaszolva Tarlós István elmondta: a 3-as metró északi szakaszának állomásai és a teljes 17 kilométeres alagút felújítása a teljes 3-as metróvonal rekonstrukciójának több mint a felét jelenti. A főpolgármester közölte azt is, hogy a metrófelújítás többletköltségei miatt a javaslatára "elengedték" a 12 milliárd forintból tervezett Külső Bécsi úti villamosvonal fejlesztését.

A KÉPRE KATTINTVA GALÉRIA NYÍLIK! FOTÓK: SZALMÁS PÉTER