Éves összevetésben az adat mindössze 0,2 százalékos emelkedést mutat - hívta fel a figyelmet Virovácz Péter, az ING Bank vezető elemzője. Az idei július az elmúlt három év legrosszabb teljesítménye, de az elmúlt 5 évre visszatekintve is csak egyszer mutatott ennél gyengébb teljesítményt a magyar ipar - vázolta a szakember. A gyenge teljesítményre még azt sem mondhatjuk, hogy a munkanapok számában bekövetkezett változás a fő ok, hisz a nyers és a kiigazított éves indexek is ugyanekkorák. A most napvilágot látott számok egyben azt is jelentik, hogy a kiskereskedelem után ez már a második fontos mutató, ami a vártnál erőtlenebb harmadik negyedévi gazdasági teljesítményre utal. Bár még csak az esztendő hetedik havi adatainál tartunk, így kár lenne elhamarkodott következtetést levonni, de a kép eddig nem túl biztató - fűzte hozzá Virovácz Péter.
A részletes adatok ugyan még nem ismeretesek, de több jel mutat arra - amit a KSH is kiemelt a kommentárjában -, hogy a teljes ipart a járműgyártásban mutatkozó visszaesés ránthatta mélybe. Ha valóban ez a helyzet, akkor egyértelműen kijelenthetjük, hogy komoly gond az ország ilyen mértékű autóipari kitettsége. Nem csupán arról van szó, hogy az önmagában 30 százalékos részarányt képviselő iparág gyengélkedik, de a kapcsolódó ágazatok is visszaeső kereslettel és termeléssel szembesülhetnek. A tovagyűrűző hatásokat figyelembe véve tehát a járműgyártás teljesítménye egyre inkább kulcskérdéssé válik - fejtette ki az elemző. Mindez szerinte rávilágít a magyar ipar egysíkúságának veszélyeire.