A Metrovagonmas csütörtöki közleménye szerint az új vezető lesz a felelős a budapesti felújítási program sikeres kivitelezéséért, ide értve a szerelvények biztonságát, a problémamentes működést, a menetrend betartását, a karbantartási munkák teljesítését, a szállítási idők betartását és a szerelvények üzembe helyezését.
Denisz Silo karrierjét a 2-es metróvonalon közlekedő szerelvények gyártójánál, a francia Alstomnál kezdte szervizmérnökként, és jelentős tapasztalattal rendelkezik európai országokban végrehajtott projektek terén - olvasható a közleményben. A tervek szerinte havonta két új szerelvényt helyeznek üzembe, az év végére 21 új jármű fog közlekedni a 3-as vonalon. Jelenleg Budapesten 13 felújított szerelvény van, ebből hétnek van üzemeltetési engedélye.
Az utolsó szerelvény leszállítása a szerződésben foglaltak szerint jövő nyárra várható. A 222 metrókocsi felújítása csaknem 220 millió euróba (mintegy 67 milliárd forintba) kerül. Az első felújított metrószerelvény március 20-án állt forgalomba Budapesten, de már az első napokban probléma adódott vele. A BKV június elején a meghibásodások miatt egy időre az összes felújított szerelvényt kivonta a forgalomból. Legutóbb az ajtó mozgatószerkezetébe került fakocka miatt volt gond az egyik szerelvény ajtómechanikájával, ez ügyben Tarlós István főpolgármester feljelentést tett a rendőrségen.