Napi Extra;költségvetés;kommunikációs költség;

Az első bő fél évben csaknem 35 milliárdot költött propagandára a kormány. Illusztráció: Molnár Ádám/Népszava

- Kimerítette az állam a kommunikációs büdzsét

Alig több mint három hónap alatt kimerítette 25 milliárdos éves kommunikációs büdzséjét az állami szféra. A Magyar Nemzet összesítése szerint már áprilisban a korábban emlegetett összeg fölött jártunk, az első bő fél évben pedig csaknem 35 milliárd forintot költöttek a különböző állami szervek a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon (Nkoh) keresztül.

A lap szerint másfél hónappal a keretmegállapodás szignálása után már túllépték a 25 milliárdos keretet, a szerződés szerint pedig az összeg kimerülésével a megállapodás megszűnik. Azaz valamikor áprilisban új gigatendert kellett volna kiírni, és amíg ez nem zárul le, újabb állami kommunikációs költésekre nem kerülhetett volna sor. A kontraktusba azonban elrejtettek egy trükköt, amelynek értelmében a 25 milliárd forintos keret kétszer feltölthető. Sőt, ezzel párhuzamosan az eredetileg 12 hónapra kötött megállapodás hatálya is meghosszabbítható, méghozzá összesen három évre. Azaz a szerződés a korábbi hírekkel ellentétben nem egy esztendőre és 25 milliárd forintra szól, hanem vagy három évre, vagy 75 milliárdra, attól függően, melyik fut ki előbb - fejti ki a lap.

A teljes cikket ide kattintva olvashatja!

Mészáros Lőrinc és felesége, Mészárosné Kelemen Beatrix cége vásárolta meg a balatoni térségben sugárzó kereskedelmi rádiót, a 2012 óta sugárzó Part FM-et - írja a Magyar Nemzet.