Pataki Márton szerint félkész állapotban nem lett volna szabad aktiválni a BKK online értékesítési rendszerét, amit a 24 milliárd forintból kiépített elektronikus jegyrendszer miatt jövőre amúgy is ki kell dobni majd a kukába. A politikus választ vár a BKK-tól, hogy mennyibe került ez a rendszer a budapestieknek, és ki engedélyezte a megvalósítását, majd aktiválását.
A BKK csütörtök este elindított online értékesítési rendszere koncepcionálisan és kivitelezésében is dilettáns. A bérletének ellenőrzésekor az utas belép egy webes felületre, azt frissíti, ezt követően megmutat egy arcképes igazolványt, majd megvárja amíg az ellenőr a nála lévő leolvasóval ellenőrzi a QR-kódot. Nincs olyan mazochista utas, aki ezt a tortúrát választaná, amikor Budapesten egyébként közel 360 olyan jegy- és bérletértékesítő automata van, ahol bankkártyával is lehet fizetni. A rendszer, amely tegnap este óta nem is működik, hibaüzenetet ír ki a regisztrációnál, biztonsági szempontból katasztrofális, a felhasználók által másfél nap alatt felmutatott hibák a termékek árának átállíthatóságától az összes felhasználó személyes adatához történő egyszerű hozzáférésig terjednek.
Az Együtt a következő kérdésekre vár választ a BKK-tól és a Főpolgármesteri Hivataltól:
1. Mennyibe került ez a rendszer a budapestieknek?
2. Ki engedélyezte a megvalósítását?
3. Ki engedélyezte az aktiválását?
4. Meddig lehet teljesen felelőtlen döntéseket hozni a BKK-nál? - írja a dokumentumban Pataki Márton, az Együtt budapesti elnöke.