TV2;bírság;NMHH;

- Megbírságolta a Vajna-tévét az NMHH

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Stahl konyhája műsorban feltűnő nem megfelelő termékmegjelenítés miatt összesen 8,12 millió forintra bírságolta a TV2 szolgáltatóját - tájékoztatott pénteki közleményében az NMHH.

A közlemény szerint, a médiatanács a TV2 szolgáltatóját szabálytalan termékmegjelenítés és a támogatási szabályok megsértése miatt kötelezte a bírság megfizetésére.

Az idei első negyedévben sugárzott Stahl konyhája több adásában a Ragyogó ötletek című szegmensben ugyan a műsorszám elején felhívták a figyelmet a termékmegjelenítésre, de 14 alkalommal indokolatlan hangsúllyal, hosszan, kiállításszerűen szerepeltettek egy mosogatógép-tisztító márkát, illetve a támogatás szabályait áthágva közvetlenül ösztönöztek a támogató termékének megvásárlására.

Az NMHH arról is beszámol, hogy egy futballkönyvhöz kapcsolt, engedély nélküli szerencsejáték-szervező reklámjai miatt kaptak figyelmeztetést az M4 Sport, a Spíler TV, a Sport1 és a Sport2 médiaszolgáltatói. A csatornákon idén márciusban és áprilisban sugározták a kötet hirdetéseit, amelyek ugyan klasszikus kereskedelmi reklámok voltak, de közvetett kereskedelmi üzenetként feltűnt a termék borítóján és oldalain egy - a NAV engedélye nélkül működő - fogadóiroda, az Unibet cég logója - közölte az NMHH.

"A médiatanács a jogkövetkezmények alkalmazásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügy összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmény adott formáját, mértékét" - tudatták.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) felszólítja a Tesco-Global Áruházak Zrt., hogy azonnal vonja vissza a magyar termelőket megalázó és etikátlan akcióját, amelyben 99 forintért árusítják a görögdinnyét, miközben néhány napja még 249 forintért kínálták a gyümölcsöt. A NAK hatósági vizsgálatot is kezdeményez.