A portál értesülései szerint a jegypénztárakban az „egész rendszer leállt” tájékoztatást adták az utasoknak. Eközben nem működött az online jegyvásárlási rendszer sem. Az egyik, éppen utazni készülőt arra kérték a pénztárnál, próbáljon meg majd a vonaton jegyet venni, a szerelvényen lévő jegyvizsgáló azonban – éppen a rendszerhiba miatt – szintén nem tudott kiadni jegyet.
A súlyos gond fél nappal azután lépett föl, hogy előbb rengeteg ukrajnai állami és kereskedelmi rendszert, majd több európai vállalatot is megbénított a Petya zsarolóvírus. Hogy a MÁV-Start problémájának van-e ehhez köze, azt egyelőre semmi nem bizonyítja.
A MÁV Zrt. közleményt juttatott el szerkesztőségünkhöz:
"A Déli pályaudvaron található szerverterem és az erről üzemeltetett informatikai rendszerek leállásának semmi köze nincs a Petya nevű zsarolóvírushoz. Társaságunk kezdettől fogva világossá tette, hogy a problémát egy elektromos kábel átvágása okozta.
A vasúttársaság informatikai rendszere 13 óra után nem sokkal újraindult, így – az online jegyértékesítésen kívül – már minden szolgáltatás teljes körűen elérhető."
UPDATE: 15.25-kor újraindult a MÁV-START online jegyértékesítési rendszere is - közölte a vasúttársaság.