A hétfő esti, sikeres megérkezést követően megkezdték a vadászgép összeszerelését és végső kiállítási helyére történő elrendezését. A repülőgépet 2017. július 8-án, szombaton avatják fel a szolnoki múzeumban, addig a MiG-29-est álcaháló borítja majd. A vadászgép helyreállítását, festési munkálatait és a szállításra való előkészítést az MH Légijármű Javítóüzem munkatársai végezték Kecskeméten - írja a megyei portál.
Ez eddig örömteli hír is lehetne, ha a cikkből nem derülne ki néhány furcsaság.
A gépet ugyanis 1993-ban gyártották. Az orosz államadósság fejében érkező, 28 gépes MiG-29-es flotta (22 db B és 6 db UB) 1993 októberében érkezett meg a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra. szóban forgó gép utolsó leszállásának 1996. decembere volt, és a fellelhető adatok szerint ennek a példánynak mindösszesen 215 repült óra jutott. A mindössze három éves gép így szinte még „bejáratósnak” számított.
A típus egyébként 2010 decemberében búcsúzott az aktív szolgálattól, átadva helyüket a 14 gépes Gripen flottának. A mostohán kezelt magyar MiG-29-es hányattatott sorsa ellenére mind a mai napig a Magyar Légierő legnépszerűbb típusai közé tartozik.
Érthetetlen tehát, hogy a gépet miért nem használták másfél évtizeden át, ha pedig nem volt rá szükség, miért nem adták el – vetette fel a nyugállományú tiszt.