A 2014-ben indult, uniós támogatottságú projekt alapötlete az volt, hogy gumihulladék felhasználásával olyan alapanyag készüljön, amely az aszfalthoz hasonlóan teríthető és a használaton kívüli sínpályákat vonnák be vele, hogy kerékpárútként használhassák.
A Rubway névre hallgató fejlesztés tulajdonképpen egy újrahasznosított gumiőrleményt tartalmazó kopóréteggel ellátott, multifunkciós sportburkolattal rendelkező kerékpárút-technológia. Egy kilométernyi út megépítéséhez kétezer gumiabroncsot használnak fel - tudta meg a Borsod Online dr. Erdélyi János műszaki fejlesztőtől. Az anyagot a Miskolci Egyetem Műszaki Anyagtudományi Karával közösen kísérletezték ki. Végleges állapotában úgy teríthető, mint az aszfalt, és mivel azzal ellentétben rugalmas, így a vizsgálatok kiderítették, hogy nemcsak kerékpárosok, hanem kocogók, gyalogosok, görkorcsolyázók, lovasok, illetve babakocsival és kerekesszékkel közlekedők számára is jól használható, de a kert- és tájépítésben is felhasználható.
Olcsó karbantartása miatt kitűnő kerékpárút-alapanyag, ugyanakkor megfelelő a tapadása és a rugalmassága is, a tesztelőknek csak pozitív tapasztalatuk van róla.
A Rubway Multisport flow és shield verzióban készülhet, az első átereszti a vizet a talajba, a második vízzáró, és elvezeti. Az anyag előnye az aszfalt vagy betonnal szemben, hogy nem repedezik meg, nem lesz kátyú benne, nem púposodik fel, nem fog rajta megállni a víz.
Ha mégis javítani kell, akkor azt egy ember, akár kéziszerszámokkal is el tudja végezni, bármilyen időben, a javítás pedig szinte észrevehetetlen. Az ÉMI mérései alapján a tapadása nedvesen húsz százalékkal jobb, mint az aszfaltnak.