Erre a közlésre reagáltak az utasok, például így:
"Megállt az új metró a nyugati megállóban kb. 7.45-kor, bent ragadtunk és nem tudták kinyitni az ajtókat. Majd kb. mikor már 10-szer bemondta hogy kis türelmet kérünk, az utasokkal megbeszéltük hogy megpróbáljuk a vésznyitót. Elfordítottam a vésznyitót, mert én álltam a legközelebb hozzá, utána pedig húztuk szét az ajtót belülről, aztán mikor látták a kint állók hogy nem megy, mert mindig visszacsukódott, akkor segítettek kívülről is, és végre kijutottunk."
Egy másik utas az alábbiakat írta:
A metró már Kökiről késèssel indult...sokáig tartott mire a garázsból kiállt. Így triplájára nőtt tömeg szállt fel már ott, levegő szinte alig és nyugatiban olyan negyed órás várakozás múlva, miután konkrétan sírtak a metrón, kiabáltak, kifeszítették a metróajtót az utasok, borzalmas volt...
Aki megpróbálta kinyitni az ajtót, ezt tapasztalta:
"Az már dühítő, és pánikkeltő volt, hogy az ajtó vésznyitóját alig lehetett elfordítani 2 kézzel, a gumiszalag nem engedett, valamint a kar is megmakacsolta magát, de hogy még a kiszenvedett elforgatás után több ember segítsége kellet az ajtó felfeszítéséhez az már az utolsó csepp volt a pohárban."
És végül némi tanulság, bár ez valószínűleg már nem oldható meg:
"Szerezzetek be végre valami európai járműparkot!"
Az eset kapcsán számos szervezet, párt ismertette véleményét
Kötbérigényt jelentett be a BKV
Több mint 800 millió forint kötbérigényt jelentett be a BKV a 3-as metró vonalán futó szerelvények gyártója és felújítója, a Metrovagonmas felé, és azonnali hatállyal Magyarországra kérette a társaság vezetését - közölte a BKV. Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója tárgyalásokat folytatott a Metrovagonmas vezetésével, és nyomatékosan felhívta a figyelmét a helyzet tarthatatlanságára, a műszaki állapotok elfogadhatatlanságára, és azonnali intézkedések megtételét kérte az orosz társaságtól. Emellett közvetlenül is felhívták a Metrovagonmas anyavállalata vezérigazgatójának figyelmét a kialakult helyzet súlyosságára, és a legsúlyosabb szankciókat helyezték kilátásba.
A BKV bejelentette, hogy addig nem küld ki felújításra régi metrószerelvényt, amíg a már felújított járművek műszaki állapota nem javul radikálisan.
Jó a felújított metró konstrukciója, de rossz a rendszerek összehangolása
A Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének vezetője szerint jó a felújított orosz metrószerelvények konstrukciója, de rossz a rendszerek összehangolása, és szoftveres hibák is hátráltatják a közlekedést. Gulyás Attila elmondása szerint az ajtónyitásért egy szoftver felel, amely a vonatbefolyásoló rendszerrel is kapcsolatban van. A rendszer rossz adatokat kapott arról, hogy a metró pontosan hol helyezkedik el, ezért nem engedélyezte az ajtónyitást. Hangsúlyozta: véleménye szerint így nem mehetnek tovább a dolgok a 3-as metró új szerelvényeivel, a BKV-nak érvényesítenie kell a szerződésben foglalt garanciákat.
MSZP: meddig kísérletezik a budapestieken Tarlós?
Meddig tűrik a budapestiek, hogy Tarlós István főpolgármester emberkísérleteket folytasson az életveszélyes 3-as metróval? Meddig tartható még, hogy aranyáron szállított működésképtelen ócskavasak közlekedjenek a 3-as metró vonalán? Mi a magyarázata annak, hogy Tarlós naponta 500 ezer utas életét veszélyezteti az életveszélyes alagutakban? Miért hazudik Tarlós a szerelvények állapotáról? Miért nem a budapestieknek tett esküjéhez hűséges Tarlós, miért Orbán Viktornak pitizik?
Ez már a sokadik probléma, amely azt bizonyítja, hogy Tarlós hazudott, amikor azt állította, az újnak mondott szerelvényekkel már minden rendben van.
Tarlós Istvánnak, ha megvan még benne a becsület szikrája, le kell mondania, mert emberként, politikusként és városvezetőként is megbukott.
Horváth Csaba, az MSZP fővárosi képviselői nevében
DK: Itt a vége
Tarlós küldje vissza a "felújított" metrókocsikat az oroszoknak és nyújtsa be a lemondását!
A Demokratikus Koalíció szerint itt a vége, Tarlós Istvánnak fel kell bontania az oroszokkal kötött szerződést és be kell nyújtania a lemondását! A DK szerint a főpolgármester láthatóan alkalmatlan a feladata ellátására, a metrós kudarcsorozata már nem "csak" a budapestiek közlekedését, hanem a napi félmillió 3-as metrón utazó életét veszélyezteti. A DK szerint a Fővárosnak vissza kell küldenie a működésképtelen metrókocsikat Oroszországba, hiszen a 69 milliárd forintból felújíttatott metrók valójában annyit érnek, amennyit a MÉH telepen fizetnének értük fémhulladékként.
Gy. Németh Erzsébet a DK fővárosi képviselője
LMP: Reakció a ma reggeli metrókáoszra
Valóban orosz szakemberekkel, putyini hitelből kell felépíteni egy veszélyes és drága atomerőművet, ha az oroszokkal még egy metrókocsit sem képes rendesen felújíttatni a Fidesz?
Jancsó Andrea országos elnökségi tag, Csárdi Antal fővárosi képviselő
Péntek délután a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közölte: azonnali hatállyal kivonatta a forgalomból mind a hat felújított metrószerelvényt a Közlekedési Hatóság. A meghibásodások miatt típusengedély-felülvizsgálati eljárást is indítottak, a "tényállás" tisztázása folyamatban van, bővebb tájékoztatás ezért csak a későbbiekben adható - írják a dokumentumban.