Mint mindig, most is vitákat kavar, hogy a POSZT-on jó helyre kerültek-e a díjak. Az idei válogatás viszonylag erős mezőnyt produkált. Elsőként feltűnik, hogy az évad egyik legizgalmasabb előadását, a Radnóti Színházban a az Alföldi Róbert rendezte Futótüzet csupán a színész zsűri ismerte el, a legjobb női alakításért járó díjat Kováts Adélnak ítélték. Az előadás, illetve a rendező viszont nem kapott díjat. Ugyancsak a díjtalanok között találjuk a Nemzetiben a Viktor Rizsakov rendezte Részegeket, vagy a Vígszínház Bűn és bűnhődését.
FOTÓ: SZKÁROSSY ZSUZSA
A legjobb előadás díjával elismert Mesél a bécsi erdőt (Örkény Színház, rendező Bagossy László) a POSZT-on a szakma és a közönség egyaránt pozitívan fogadta. Ugyancsak értékesnek vélték a legjobb rendezés díjával honorált Nóra – karácsony Helmeréknélt.(Katona József Színház, rendező: Székely Kriszta). A Nóra címszereplője Ónodi Eszter kapta a legjobb női főszereplő díját. A színésznő a díjkiosztón elmondta, a mostani példa is cáfolja azt az állítást, hogy egy színésznő életében harminc év fölött nincsenek jó szerepek. Hozzátette, hogy épp ennek a szerepnek köszönheti az első POSZT-díját.
Az idei POSZT-on elmaradtak a botrányok, lehet persze hiányérzetünk, de két fontos dolog megvalósult: a pécsi közönség, a versenyprogramokon és a legkülönbözőbb, többségében ingyenes kísérő programokon megkapta, amit szeretett volna. A Zsolnay Negyed erőltetett előtérbe hozása is megszűnt. A szakma részéről sem érezhette magát senki kirekesztve, sem független, sem nagy kőszínházi társulat, valamilyen módon mind jelen lehettek a POSZT-on. Sőt ha akartak, örülhettek is egymásnak. Nyilván egy ilyen tíz nap nem old meg mindent, megosztottságot, aránytalanságokat és sorolhatnánk, de a mostani POSZT már újra igazi fesztivál volt, egy kissé visszaidézve a tizenhét éve kezdődött felhőtlenebb időszakot.