Kiemelte: a menetrendszerűségre, amely az utasok számára a kiszámíthatóságot jelenti, a MÁV-csoport hitelességének mérőszámaként tekint. Tavaly a társaság az országos hálózaton 92 százalék fölé került menetrendszerűségben, ezt szeretné elérni a Balaton parton is. Csépke András hozzátette, hogy naponta 44 távolsági nemzetközi vonatpár közlekedik Európa különböző országaiba. Ezek között találhatóak például az úgynevezett SEA<-YOU (Adria és Istria) vonatok, amelyekkel naponta elérhető Split és Fiume.
Kazai Katalin, a MÁV-Start Zrt. értékesítési igazgatója ismertette, milyen új típusú jegyekkel találkozhatnak az utasok a nyári időszakban. Példaként említette az e-Balaton és az e-Velence teljesen elektronikus jegyeket, amelyeket az utasok a menetrendben @ jellel ellátott vonatoknál vehetnek igénybe, ezeknek a használatával 15 százalékos kedvezmény kapható. A másik újítás a Balaton bérlet, amelyet a fővárosban élők válthatnak, illetve az úgynevezett balatoni füzetjegy, ami tíz jegyből áll. A diákok számára idén is elérhető a Vakáció bérlet (15, 30, 60 vagy 90 napra), amelyet a diákigazolvánnyal rendelkezők az ország bármely pontján felhasználhatnak, a MÁV-Start és a GYSEV teljes belföldi hálózatán.
Az előző évekhez hasonlóan a Balaton északi partjára idén is a Tekergő gyorsvonatokkal, a Kék hullám és a Piroska sebesvonatokkal, a déli partjára pedig a Balaton express vonatokkal, a Déli/Parti és a Siófok Flirt sebesvonatokkal lehet utazni. A Balaton északi partjára a legolcsóbban a Tekergő gyorsvonattal utazhatnak az érdeklődők, ugyanis erre a járatra nem kell gyorsvonati pótjegyet váltani, ráadásul ezek a vonatok nagy kapacitású kerékpárkocsikkal közlekednek. Az utas tájékoztatás rendszerét ezekre a vonatokra építették fel.