Ez azt jelenti, hogy a szerződés szerint akár októberig is elhúzódhatnak a munkálatok, miközben a vizes világbajnokságot júliusban rendezik.
A hídszerkezetet a meglévő terepszinthez viszonyított magasságra tervezték. Mivel a kiöntő Duna időről időre egyre magasabban tetőző vízszintje a térséget veszélyeztetheti, ezért a hídszerkezet megóvása érdekében azt megemelhetőre kellett tervezni. A hatósági vízjogi engedélyt is csak így adták meg. Dunai árvíz esetén a híd felszerkezetét megemelik, ekkor a hídon semmilyen forgalom nem lehetséges. A hídszerkezet alkalmankénti megemelése nettó egymillió forint alatti összeget jelent – nyilatkozott korábban a BKK.
A hömpölygő Rákos-patakon átívelő szerkezet felépítése a szerződés megkötésekor bruttó 424 millió forint volt. Mindehhez most hozzá lehet dobni még nettó 20 millió forintot (bruttó 25,4 millió), mivel a kivitelezésre szánt 309 millió forintból a hétfői módosításnak köszönhetően 329 millió lett (nettó).
Az áremelkedést egy sor előre nem látható dolog indokolta, amik dominószerűen vezettek a híd drágulásához. Például az, hogy még szeptemberben a Dagályt építő Market Zrt. és az építtető KKBK nem járult hozzá az eredetileg tervezett félpályás útlezáráshoz a Vizafogó utcában, arra hivatkozva, hogy az ellehetetlenítené az anyagszállítást. Úgy tűnik, ez korábban nem jutott eszükbe. Illetve hogy a Duna Aréna kivitelezője – a Market Zrt. – nem tudott ütemterv szerint haladni, ami elég különös ahhoz képest, hogy alig pár hónapra rá minden arról szólt, mennyire rekordgyorsan, meg határidő előtt készült el az úszópalota.
A műtárgy már drágulás nélkül is a vizes vébé szimbóluma volt a maga teljes értelmetlenségével és túlárazottságával.
Amikor a vizes vébé miatt fogtak a megépítéséhez, és a szűk határidőre hivatkozva nem volt nyílt közbeszerzés, csak meghívásos, összesen két ajánlatot sikerült begyűjteni – közülük az olcsóbb is másfélszer drágább, mint a becsült érték.
A portál megkérdezte az építtető BKK-t, hogy mi történt. Azt válaszolták, hogy a kivitelezési munkák megkezdése után a világbajnokságot szervező Budapest 2017 Kft. rájött, több parkoló kell a vb-hez, és az újonnan létesülő parkoló optimális megközelítéséhez kicsit át kellett rajzolni a bringautat.