A magyar bicikligyártók nettó árbevétele 2015-ben több mint másfélszeres növekedéssel közel ötvenmilliárd forintra ugrott. Ez a 2011-es érték több mint kétszerese, miközben 2014-ben még egy ötmilliárdos csökkenést is elszenvedtek. A vállalkozások száma folyamatosan a valamivel 40 feletti szinten áll. Körükben felszámolás, végrehajtás alig-alig indul. Az alkalmazotti létszám a 2014-es visszaesést követõen évrõl-évre egyenletesen növekszik. Jelenleg az egyéni vállalkozásokat nem számítva szinte kereken ezer fõ vesz részt a hazai kerékpárgyártásban.
A helyzetet némiképp árnyalja, hogy a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség (MKKSZ) szerint a hazai kerékpáreladások száma évrõl-évre csökken. A válság idõszakában, 2008-ban mért 295 ezres eladásszám 2016-ra 220 ezerre csökkent. A termelés szintén hasonló ívet mutat. 2008-ban 497 ezer kerékpárt gyártottak hazánkban. Ez 2014-re 345 ezerre csökkent, majd 2016-ra visszakúszott 402 ezerre.
Az átlagár alacsony, de nõ. Ennek oka a vásárlói igények emelkedése és az, hogy a devizaárfolyamok miatt a legolcsóbb kerékpárok is drágulnak. Így a közepes árú termékek forgalma kissé nõ, míg a legdrágábbaké nem változott.
A hazai piacot öt nagy gyártó uralja: a többiek éves összmennyisége nem haladja meg 2 ezer darabot. A 2014-ben meginduló jelentõs bevételugrást az elektromos kerékpárok (Pedelec) iránti megnövekedett nyugat-európai igény okozta: tavaly 87 ezer biciklit szállítottak külföldre, leginkább Nyugat-Európába. Eközben az elektromos kerékpárok hazai elterjedése a magas fogyasztói ár miatt még nem kezdõdött meg. A piac jövõjét az Opten projektmenedzsere szerint az élénk külföldi kereslet és a gyenge hazai vásárlóerõ aránya határozza meg.