A megtermett Buenos Aires-i taxisofőr belenézett a visszapillantó-tükörbe, majd hátrafordult utasához. – Hiszen maga Niki Lauda! Daniel Brühl hiába magyarázta tökéletes spanyolsággal, hogy ő a Hajsza a győzelemért című filmben csak eljátszotta a háromszoros világbajnok Formula-1-es versenyzőt. A derék argentin csak nem tágított. - Mentsen ki Senor Lauda ebből a káoszból! Maga csak tudja, hogy kell autók között cikázni! – könyörgött az öt sávra kiterjedő dugóra mutatva a taxis, s a történetet a Népszavának felidéző Brühl kénytelen volt az ütött-kopott taxi volánja mögé ülni. Amikor azonban az egyes fokozat helyett rükvercbe kapcsolt és a kocsi hátrafelé indult, a személyszállító kisiparos végre elhitte, hogy nem az osztrák pilótával hozta össze a sors.
Ismertsége, népszerűsége az anyai ágon spanyol származású német színészt most új szereppel gazdagította. A 2018-as Európai Kulturális Örökség Évéhez nyújtott német hozzájárulás nagykövete lett az életét Barcelona és Berlin között megosztó ifjú apa. Kinevezési oklevelét a budapesti német nagykövetségen vette át, a 38 éves Brühl hosszabb időt tölt a magyar fővárosban. Itt forgatják az 1896-ban New Yorkban játszódó tévésorozatot (The Alienist), a sorozatgyilkos utáni hajszában egy magyar származású pszichológust alakít a Good Bye Leninből, a Becstelen brigantykból vagy a Bourne-ultimátumból ismert sztár. Aki nagykövetként szintén jeles társaságba került: a Merkel-kormány a többi között Janne Teller dán írónőt és a főleg múzeumi projektjeiről ismert brit építészt, Sir David Chipperfieldet nyerte meg kulturális főképviselőnek.
Bár sokszor faggatják, hogy a német vagy a spanyol/katalán a dominánsabb-e benne, a francia és angol családi-rokoni kapcsolatokkal rendelkező Brühl alapvetően európainak vallja magát. - Azért is mondtam igent a kulturális nagyköveti felkérésre, mert azt szeretném, ha a most fél éves kisfiam is egy nyitott, sokszínű Európában nőne fel – hangoztatta. Mint mondta, Berlinhez hasonlóan a budapesti épületekben szintén visszaköszön a huszadik századi történelem. Ugyanakkor valósággal fejbe vágja a kirobbanó kreativitás és bizonyítási vágy, amivel a felfokozott politikai helyzet közepette a fiatalok igyekeznek megmutatni magukat. Lenyűgözték a magyar borok is, többet kiszemelt már Berlinben nyitott két tapas-bárjának kínálatába.
A Good Bye Lenin kapcsán sosem gondolt sikerre, éppen ellenkezőleg, a forgatást gyakran katasztrófaként élte meg. Elsősorban szocio-kulturális okokból: a szereplők között egyedül ő volt „wessi”, azaz született nyugatnémet, s ezért mint a kuka, úgy hallgatta az NDK-s származású színésztársai történeteit. Áldás és átok – summázza a Good Bye Lenin máig tartó hatását. Miközben kapuk nyíltak meg előtte, sokáig küszködött azzal, hogy megszabaduljon a vígjátékban alakított Alex Kerner figurájától. Lauda révén viszont kissrácként lubickolt a Forma-1 világában, de az ex-versenyző társaságában töltött idő nem változtatott autóvezetési stílusán. Kettejük közül Lauda a gyorsabb és egyben a „nagymenő”. Rükvercben is.