Korábban a hvg.hu hívta fel a figyelmet a közleményre, miszerint a társaság több mint 800 millió forintért bérelne közel száz gépjárművet az elkövetkező négy év során. Egy "igazgatói 1", 9-11 "igazgatói 2", 46-61 "vezetői", 9-11 "kulcsos" gépkocsira, 1-2 mikrobuszra és egy terepjáróra lenne szükségük. Az ajánlatokat május közepéig várják.
A hét elején a 3-6 ezermilliárdos nukleáris fejlesztés megkapta a másodfokú környezetvédelmi engedélyt. Aszódi Attila paksi kapacitás fenntartásáért felelős kormánybiztos ennek kapcsán emlékeztetett, hogy ez és a telephelyengedély birtokában megkezdik a létesítési engedélykérelem összeállítását. A másodfokú eljárást az Energiaklub és a Greenpeace fellebbezése miatt folytatták le. A két környezetvédő szervezet a másodfokú engedélyt bíróságon támadja meg. Szerintük egyik környezetvédelmi hatóság se rendezett számos alapvető kérdést. Ilyen a nukleáris és radioaktív hulladékok kezelésének, az emberi hibára és a szándékos károkozásra – például a terrorizmusra, szabotázsra, háborús cselekményekre – visszavezethető súlyos baleseteknek, illetve a Duna megengedett korlátokon felüli lehetséges felmelegítésének problémája.
A tegnapi kormányinfón Lázár János kancelláriaminiszter megerősítette: a beruházás előkészítésére eddig elvégzett mintegy harmincmilliárdnyi munkát vagy a kivitelezésre kapott orosz állami hitelből, vagy más nemzetközi hitelből, vagy a költségvetésből fedezik. Egyszersmind betekintést engedett a - nukleáris terveik mögött jelentősen háttérbe szoruló - zöldenergia-stratégiájukba. Eszerint a szélerőművek ellenében főként a napelemben bíznak.