A liberális politikus szerint első héten ötször kellett leállítani a felújított metrót, és ennyi hiba nem lehet véletlen. Ezeknek ki kellett volna derülniük a tesztüzem során, ezért az MLP kikéri a tesztüzem jegyzőkönyveit - mondta el.
Szabadai Viktor hangsúlyozta: a járművekre csak hibátlan teszteredmények, meghatározott számú kilométer problémamentes teljesítése után lehetne utasokat engedni, ezért óhatatlanul felvetődik a kérdés: vajon volt-e politikai nyomás a tesztelés felgyorsítása, "átugrása" érdekében. Ez a rosszul előkészített projekt a Tarlós-éra egyenes következménye, haszonélvezője pedig csak a Fidesz és az oroszok lehetnek - fogalmazott.
Miközben a napi félmilliós forgalmat bonyolító 3-as metró vonalán napról napra ilyen hibák jelentkeznek, a kormányzati kommunikáció azzal foglalkozik, hogy milyen színű a gumicukor és milyen állagú a nutella - jegyezte meg az ellenzéki politikus.
A felelősöket meg kell nevezni, ezért a liberális párt a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz és a BKV-hoz fordul - mondta Szabadai Viktor.