Az alvászavar ténye egy egyeztető beszélgetés során, lényegében véletlenül derült ki. Körülbelül három héttel ezelőtt, a Szinyei Merse Gimnáziumban találkoztak a szülők a buszt és a sofőröket biztosító cég vezetőjével, Czakó Tiborral. A férfi azt kérte, alkossanak perközösséget, és pereljék be együttesen az olasz autópálya-kezelőt, mert úgy gondolja, a korlát okozta a tragikus végeredményt – mondta a lapnak egy jelenlévő. A szülők felháborítónak tartják, hogy a busztársaság vezetője még mindig nem írta alá a hozzájárulását ahhoz, hogy az olasz jogrendszer alapján állapítsák meg a családok kártérítését. Ebben az esetben ugyanis a hazai átlaghoz képest 10-20-szoros összegre számíthatnának.
Ekkor hangzott el körülbelül hat-hét ügyvéd előtt Czakó szájából, hogy a sofőrt – aki még kórházban fekszik - korábban alvászavarral kezelték, és neki tudomása volt erről. Ám mégis megkapta a vezetéshez szükséges orvosi papírokat. A szülők szerint nem lett volna szabad ilyen hosszú útra engedni, tudván, mi a baja. – Szakorvosi és üzemorvosi engedélye is volt, jól érezte magát. Volt egy készüléke, amit magával kellett vinnie. Mindenkinek kell ilyen, akinél ezt a betegséget diagnosztizálták. Ez a készülék segít az éjszakai szabályos légzésben, hogy kipihent legyen – mondta a buszos cég vezetője.
Az utóbbi években több kutatás eredménye világított rá, hogy a közlekedési balesetek hátterében gyakran húzódik meg alvászavar. Ezért tavaly április elsejétől úgy módosultak a jogosítvány megújításához szükséges egészségügyi alkalmasság feltételei, hogy azokat a járművezetőket, akiknél felmerül a mérsékelt vagy súlyos alvászavar gyanúja, a vezetői engedély kiadását vagy megújítását megelőzően alvászavar szűrővizsgálatra kell beutalni. Ennek megtagadása esetén az orvos bevonathatja a páciens jogosítványát is.