A teljes vételár egy ekkora léptékű üzletet figyelembe véve igencsak szerény, 2,2 milliárd euró, ám még ezt sem fizeti ki teljes egészében a PSA. Az említett tételből az autógyártó részleg ára ugyanis 1,32 milliárd euró, amelyből csupán 650 milliót utalnak át a franciák az Opel amerikai anyavállalatának. Az összeg másik, 670 milliós részét részvényutalványként ellentételezik. A fennmaradó 900 millió euró az Opel pénzügyi, finanszírozási egységére megy el, amit szintén megvesznek. Ám itt is van egy „csavar”. Az üzlet ezen ágába Franciaország egyik legnagyobb bankja a BNP Paribas is beszáll. A hitelintézet pedig az említett 900 millió eurónak a felét kifizeti. Ezzel azonban még nincs vége a történetnek, mert a GM vállalta, hogy az Opel kötelezettségeinek jelentős részéért – így például a nyugdíjalapok feltöltéséért – jótáll.
Elemzők úgy értékelik, az üzlettel alapvetően mindenki jól jár. A GM hosszú kínlódás után végre eladja súlyosan veszteséges európai üzletágát, a PSA pedig minden betegsége ellenére egy jó lehetőségeket magában hordozó márkához jut hozzá. Ezzel együtt a PSA súlya jelentősen megnő, hiszen az ügylet révén a Volkswagen konszern mögött Európa második legnagyobb autóipari vállalatává válik. A PSA csoport közleménye szerint az adásvételt valószínűleg 2017 negyedik negyedévében zárják le, a szükséges uniós eljárások után.
Valóban úgy tűnik, hogy mindenki számára kedvező üzlet született – mondta lapunknak Tunkli Dániel, a Concorde Értékpapír elemzője. Ha a térképre tekintünk akkor a vállalatok európai gyáregységei jól kiegészíthetik egymást, kedvező a területi eloszlás. Ráadásul, ha a gazdasági megtakarításokat hatékonyan végre tudják hajtani, s a rendelkezésre álló, egymást kiegészítő tevékenységeket jól használja ki az új vállalatcsoport, akkor valóban hamar eredményes lehet az Opel is. (Carlos Tavares, a PSA elnökének reményei szerint a most még német hátterű autógyártó 2020-ra profitot termel majd.) Arra a felvetésünkre, hogy a mi lehet utóbbi cég magyarországi motorgyárával annyit jegyzett meg: nem tűnik úgy, hogy e miatt tartani kellene. A régióban nincs PSA üzem, ráadásul a magyar egység vélhetően kedvező áron dolgozik, s modern üzem. Valószínűnek látszik, hogy nem itt kezdene spórolásba az új tulajdonos.
Ezzel kapcsolatban kerestük a Peugeot és az Opel honi illetékeseit is. Kaszás Zoltán, az Opel szentgotthárdi gyárának szóvivője csak annyit jegyzet meg, hogy friss a megállapodás, ezért korai lenne bármit is közölni. Hasonlóan vélekedtek a Peugeot Hungariánál is. Az MTI-nek az üzemből meg nem nevezett források annyit fűztek hozzá: az Opel autógyártó társaság valamennyi, így a szentgotthárdi motorgyárára is vonatkozik, hogy az új tulajdonos tiszteletben tartja az érvényes szerződéseket és megállapodásokat. Az Opel szentgotthárdi egysége a társaság legnagyobb európai motorgyára, ahol jelenleg 1200 ember dolgozik. Azt már Dános András, az Opel Magyarország kommunikációs igazgatója tette hozzá felvetésünkre: az autótulajdonosoknak és leendő vásárlóknak semmilyen változással nem kell számolniuk. A szervizmunkák változatlanul folynak majd, a megállapodás a garanciákat és az autóértékesítéseket sem érinti.