GVH;vitamin;megtévesztés;Spártai Vitamin;

A kép illusztráció! FOTÓ: Thinkstock

- Megtévesztette a vevőket a Spártai Vitamin

Jogsértő módon, orvosi ajánlással reklámozta a Spártai Vitamin Kft. a Spártai Vitamincsalád termékeit és megtévesztette a fogyasztókat a termékek összetételéről - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) csütörtökön.

A közlemény szerint a hivatal kétmillió forint bírságot szabott ki és megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását. A GVH szerint azért volt jogsértő a termékek népszerűsítése, mert a cég a jogszabályi tilalom ellenére orvosok ajánlásával hirdette azokat és bizonyítatlanul állította, hogy termékei 100 százalékban természetesek.

A bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott a GVH, súlyosító körülményként értékelte egyebek mellett a jogsértő kereskedelmi gyakorlat kiterjedtségét, míg enyhítő körülményként vette figyelembe a többi közt, hogy a vállalkozás lépéseket tett a jogsértő tartalom eltávolítására és nem vitatta a jogsértést - írták.

A Spártai Vitamin Kft. négy termékkategóriában (alapvitaminok, ásványi anyagok, speciális készítmények, multivitaminok) összesen 27 étrend-kiegészítőt forgalmaz Spártai Vitamin márkanévvel.

"Öntsünk tiszta vizet a pohárba" - Reagált a Spártai Vitamin
Egyetlen nap alatt forgószélként söpörtek végig a médián a rólunk szóló hírek, melyek a félreérthető szalagcímeik miatt kellemetlen helyzetbe hozták a társaságunkat - írja közleményében a Spártai Vitamin Kft. Azóta rengeteg kérdést kaptunk: Mi a baj a termékeinkkel? Röviden: semmi. 3 évvel ezelőtt az egyik reklámkampányunk kommunikációjában hibáztunk.
Vitaminjaink menedzserek, sportolók és az egészségügyben dolgozók körében lettek a legnépszerűbbek. Ezért 2014-ben az ő visszajelzéseik alapján választottuk ki a reklámkampányunk üzenetét: orvosok, sportolók, és menedzserek ajánlásával. Azonban a GVH egy törvényi szabályozásra hivatkozva kifogásolta az általunk hirdetett szlogent, mi megértettük, hogy hibáztunk és ezért azt haladéktalanul megváltoztattunk.
A GVH a termékeink összetételéről szóló üzenetünket is kifogásolta - ezt szintén korrigáltuk.
A GVH a 2014-es kampánnyal kapcsolatban döntést csak most 2017 februárjában hozott, de rendelkezéseinek mi már évekkel ezelőtt maradéktalanul eleget tettünk: a 2014-es kampány szlogenjeit már nem használjuk, az esetből pedig rengeteget tanultunk.
Az ügyet részünkről lezártnak tekintjük" - zárul a közlemény.

 

Nyereséges volt tavaly is a Magyar Nemzeti Bank – írta győzelmi jelentésében az MNB. Ám a jegybank a 2015-ös rekordmértékű, 95 milliárd forintos nyeresége után tavaly „csak” 54 milliárdos eredményt ért el.