;

Forma-1;Barcelona;Lewis Hamilton;tesztnap;

Fotó: Getty Images/Adam Pretty

- Lewis Hamilton a leggyorsabb az első tesztnapon

Tíz csapat 11 pilótája vett részt tegnap Barcelonában a Forma-1-es csapatok első idei kollektív tesztjén, amelynek leintéséig a Mercedest vezető Lewis Hamilton futotta a leggyorsabb kört.

A reggel csupán 16 fokos aszfalt-hőmérsékletű katalán aszfaltcsíkon 9 óra előtt a legtöbben teljesítették a bemelegítő körüket, majd az első 2017-es zöld jelzésre többen azonnal pályára hajtottak az új modellekkel.

Szakemberek szerint az idei versenygépek a tesztnek is otthont adó tempós ringhez hasonló helyszíneken akár körönként 4-6 másodpercet is gyorsulhatnak. Ezzel szemben a visszavonuló világelső, Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas és az utána következő Sebastian Vettel első körideje jelentősen elmaradt a tavaly rajtelsőséget érő eredménytől – igaz, ez csak a kezdet volt.

Egy óra sem telt el a gyakorlásból, amikor a Red Bullt vezető Daniel Ricciardo műszaki hiba miatt megállni kényszerült. Ameddig az ausztrál autóját visszavitték a garázsba, megszakították a körözgetést. Alighogy újraindulhatott a száguldás, szintén technikai hibából kifolyólag a McLaren-Honda és Fernando Alonso is kényszerpihenőre ítéltetett. A rövid leállás után aki tehette, a 13 órakor következő ebédszünetig becsülettel nyomta a gázpedált: a javuló időjárási körülmények között rengeteget gyorsultak az éllovasok, Vettel például 2 másodpercet faragott a tavalyi első napon futott leggyorsabb köridőből.

Délutánra a Spanyol Nagydíj 66 körös versenytávját tizenhárommal túlteljesítő Bottas helyett csapattársa, Hamilton vette át a Mercedest. Az ebédszünetet követően kevésbé aktív csapatok 16 óra után kapcsoltak magasabb fokozatba: Hamilton például lágy gumikon 1:22 perc alatt ért körbe. Alonso hibás motorját az autón kívül vizsgálták tovább, így pedig egy újonnan beszerelt erőforrással a spanyol is visszatérhetett a pályára: öröme mégsem tartott sokáig, hiszen kevéssel 16 óra után újra a depóba kényszerült. Később folytathatta a körözgetést.

Miközben Alonso és a szintén visszatérő Ricciardo próbálták behozni a lemaradást, az utolsó órákban az egész nap gyorsnak tűnő Vettel már ráért rajtgyakorlatokat végezni. A délután 73 kört teljesítő, a többiekétől eltérő motorborítással próbálkozó Mercedest kormányzó Hamilton kezdett az élen a Circuit de Catalunyán, ahol ma újabb tesztnappal folytatódik a felkészülés a márciusi idényrajtra.

Az 1. tesztnap eredményei: 1. Hamilton (brit, Mercedes) 1:21.765 (73 kör), 2. Vettel (német, Ferrari) 1:21.878 (129), 3. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:22.076 (103), 4. Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:22.894 (51), 5. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:22.926 (50), 6. Bottas (finn, Mercedes) 1:23.169 (79), 7. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:23.709 (39), 8. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:24.494 (52), 9. Hülkenberg (német, Renault) 1:24.784 (57), 10. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:24.852 (29), 11. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:26.841 (73)

Miközben a magyar labdarúgó-bajnokság tehetősebb csapatai a külföldi bajnokságokban csak epizódszerephez jutó magyarokat, vagy éppen külföldieket csábítanak Magyarországra, akikről később kiderül, hogy ők sem tudják emelkedni a színvonalat, a délszláv csapatok egészen más utat járnak: fiatal focisták nevelésével és igazolásával igyekeznek a jövő csapatát építeni. Igaz, gyakran nem is a későbbi jó szereplés a cél, hanem az, hogy komoly összegekért adjanak túl a nagy reménységeken.