A versenyjog ugyanis tiltja az ilyen jellegű reklámokat: termékek, szolgáltatások összehasonlításának mindig konkrét termékek, szolgáltatások között kell fennállnia, és mérhető, számszerű eredményeken kell alapulnia - ismertette Polyák Gábor. A Mérték Médiaelemző Műhely vezetője szerint a TV2 állíthatja, hogy az övék minden más híradónál jobb, ám ez csak akkor nem jogsértő, ha legalább nézettségi számokkal igazolni tudja, hogy a legnézettebb. "De a híradók esetében nagyon nehéz olyan mutatót találni, amitől az egyik valóban a legjobb lesz, hiszen ez jelentős részben a nézők szubjektív megítélése". Polyák emlékeztetett, például sampongyártót büntetett már meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ilyen reklám miatt, és a TV2-nek is jó esélye van erre.
Forrás: Fekete Norbert/Facebook
Vajna tévéje egyébként gyakorta fittyet hány a szabályokra. Lapunk is foglalkozott vele, hogy bár a Fővárosi Torvényszék kimondta: a TV2-csoport Chili TV nevű csatornája összetéveszthető a konkurens AMC Paprika TV-jével, Vajnáék az azonnal végrehajtandó ideiglenes bírósági döntés ellenér sem váltottak nevet - holott ebben az esetben még az sem mentesíti őket ez alól, hogy fellebbeznek.
Ugyanígy a bíróság által kötelezett helyreigazításokat sem közölték le, amiért a Tényekben a bírósági ítélet szerint valótlanul mosták össze Juhász Pétert a Prisztás-gyilkosság miatt elítélt Portik Tamással. Holott az Együtt elnöke számos pert nyert ez ügyben, összesen tizenkét alkalommal kellene "Magyarország legjobb híradójának" lehoznia a helyreigazításokat, de ezt Vajnáék nem teszik meg. "Valótlanul állították, hogy közöm lenne Portik Tamáshoz, hiszen nem én, hanem Rogán Antal üzletelt velük - ez utóbbit is bíróság állapította meg, hogy tényekkel alátámasztható" - mondta Juhász, hozzátéve, hogy végrehajtást kér a csatorna ellen. Ezt követően pedig jobb híján, maga olvasta be a Tényekben kötelezően leadandó szöveget a Facebook-videóban.