Érdeklődésünkre Lázár JÁnos leszögezte: őt az államháztartási törvény kötelezi, hogy a metróberuházás körüli vizsgálat lezárásáig ne folyósítson további pénzt az OLAF által problémásnak talált metróberuházás céljára. A hétvégén a Magyar Nemzet írta meg, hogy Lázár, majd nyománban Tarlós István befagyasztaná a beruházásból hátralévő, maradék, 20 milliárd forint kifizetését. Tarlós István később megnevezte, hogy az alagútat fúró BAMCO konzorcium cégeinek (Vinci építő, Strabag és Hídépítő Zrt.) vannak még kintlévőségei a fővárosnál.
Azonban az OLAF jelentésből kiderül: a BAMCO-kintlévőség javarészt nem az OLAF által kifogásolt módon létrejött közbeszerzés eredménye, hanem későbbi a Főváros és a cégek közötti vitás eljárásból fakadhatnak. Lázár szavaiból kiderül, hogy ők nem vizsgálták, hogy a 20 milliárdos kintlévőség pontosan milyen természetű.
"A kormány tud a fővárosnak segíteni, ha fizetnie kell az EU felé" - mondta Lázár János. A fővárosnak is joga van a kárt okozót beperelni később. Az ügyben érintett cégek nagy, multinacionális cégek. Ha a főváros nem boldogul, hogy visszaszerezze a pénzét, akkor a kormány szabályozási eszközközöket is bevethet."