Az olasz hatóságok még nem zárták le a vizsgálatot, a busz roncsa is Olaszországban van még, és a Nemzeti Nyomozó Iroda is nyomoz az ügyben. Arról, hogy hogyan történhetett a baleset, nagyon sok a találgatás, mert a nyomozásra való tekintettel nem adhatnak ki információt.
A balesetben azt tartotta a legszokatlanabbnak egy korábban nyilatkozó, buszvezetői gyakorlattal is rendelkező igazságügyi szakértő, hogy hogyan tudott ilyen hamar kigyulladni a busz első része. Erre adhatna magyarázatot, hogy plusz-üzemanyagtartály lehetett a buszban az Origo értesülése szerint.
A gyakorlatban nem szokatlan még külföldön sem, hogy a több járművet üzemeltető cégek kibővítik az üzemanyagtartályokat – mondta egy buszok műszaki vizsgáztatásával is foglalkozó szerviz. Nem egyszer találkoztat már műszaki vizsgán olyan külföldről behozott haszonjárművel is, amelynek kibővített tankja volt. Ezzel ugyanis spórolni tudnak, ha például a cégnek van valamilyen megállapodása valamelyik olajtársasággal a nagyobb volumenű, így kedvezményesebb vásárlásról, esetleg ha a cégnek van saját üzemanyagtöltő-állomása a telephelyein.
Megkeresték az Országos Rendőr-főkapitányságot is, hogy meg tudják-e erősíteni információikat. Azt válaszolták: a Nemzeti Nyomozó Irodánál folyamatban lévő nyomozás érdekeire tekintettel a rendőrség nem ad bővebb tájékoztatást az eljárásról.
A cégvezető cáfol
Czakó Tibor, a Pizolit Személyszállító Kft. ügyvezető igazgatója cáfolja azt a sajtóban megjelent feltételezést, hogy egy illegálisan beszerelt üzemanyagtartály lett volna az autóbuszban. Közleményében azt írta: gyári leírások bizonyítják, hogy a busz elejénél, jobb és baloldalon gyárilag felszerelt üzemanyag-tartályok vannak. A képeken - mindkét oldalon - jól látható a gyári töltőnyílás.
Az ügyvezető a póttank feltételezett robbanásáról azt közölte: a jobb oldali üzemanyagtartályt már az ütközés előtt feltépte a szalagkorlát, és a kidöntött villanyoszlop rövidzárlata lobbantotta be a kiömlő gázolajat, miként azt olyan kép- és videofelvétel is igazolja, amelyet nevét is vállaló szakértő jegyez, szemben egy "névtelen" szakértő állításával.