drágulás;rekonstrukció;Közlekedési Múzeum;

- Közlekedési Múzeum - Drágul a rekonstrukció

Miközben a földdel tették egyenlővé a Közlekedési Múzeum épületét, drágul a beruházás, írta meg a hvg.hu. Lényegében már nem is felújításról, hanem bontásról, és tulajdonképpen egy föld alatt is jelentősen terjeszkedő intézmény felhúzásáról van szó. 

És mint a kiemelt beruházások egy részénél, ebben az esetben is megszaladtak a költségek, de közölték, ez normális, mindenütt így megy Európában. Persze, már nem felújításról, hanem totális bontásról és egy új, több szempontból vitatott múzeum építéséről van szó.

A Közlekedési Múzeum szerint az intézmény most elbontott, régi, átgondolatlanul kibővített épülete nem volt egységes, alkalmatlan volt egy korszerű múzeum befogadására, ezért kellett a teljes lebontást és újjáépítést választani. A mostani tervek szerint úgy lesz modern az intézmény, ha 9000 négyzetméternyi föld alatti kiállítóteret építenek három szinten. A visszaépített pavilonból pedig kilátó lesz, helyet kap benne büfé, bolt, illetve lejárat a föld alatti voltaképpeni múzeumba. És lesz itt egy négyszintes, 351 autót befogadni képes mélygarázs is.

Csakhogy szakértők szerint az egész projekt tévedésen alapul, mivel a létrejövő területen nem fér el a múzeum teljes gyűjteménye, márpedig mi más lenne egy új épület értelme? Így aztán a beruházás változatlanul viták kereszttüzében áll.

Török Ferenc 1945 című filmjének bemutatóját hivatalosan ma este tartják a Berlinale Panorama programjában. A híre jóval megelőzte, az elővetítéseken dugig megtöltötte a közönség a termeket. A Variety a magyar rendező virtuozitását emeli ki, s egész oldalas, részletes ismertetést szentel a magyar premiernek.