És mint a kiemelt beruházások egy részénél, ebben az esetben is megszaladtak a költségek, de közölték, ez normális, mindenütt így megy Európában. Persze, már nem felújításról, hanem totális bontásról és egy új, több szempontból vitatott múzeum építéséről van szó.
A Közlekedési Múzeum szerint az intézmény most elbontott, régi, átgondolatlanul kibővített épülete nem volt egységes, alkalmatlan volt egy korszerű múzeum befogadására, ezért kellett a teljes lebontást és újjáépítést választani. A mostani tervek szerint úgy lesz modern az intézmény, ha 9000 négyzetméternyi föld alatti kiállítóteret építenek három szinten. A visszaépített pavilonból pedig kilátó lesz, helyet kap benne büfé, bolt, illetve lejárat a föld alatti voltaképpeni múzeumba. És lesz itt egy négyszintes, 351 autót befogadni képes mélygarázs is.
Csakhogy szakértők szerint az egész projekt tévedésen alapul, mivel a létrejövő területen nem fér el a múzeum teljes gyűjteménye, márpedig mi más lenne egy új épület értelme? Így aztán a beruházás változatlanul viták kereszttüzében áll.