Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára a Klubrádió Megbeszéljük című műsorában elmondta, a kormány szándékai szerint a jelentés hamarosan nyilvánosságra kerül. Csepreghy kiemelte, „a több mint 100 oldalas dokumentumban nagyon pontosan beazonosítható bűncselekményeket soroltak fel. Minden bűncselekmény esetén megnevezték azokat a magánszemélyeket, akik 2010 előtt, vagy a szocialista-liberális városvezetésben vagy az ország vezetésében vettek részt.
Az OLAF nyomozói vizsgálták a megnevezett cégeknek és magánszemélyeknek a magyarországi és nemzetközi pénzmozgásait, és ez alapján megállapították, hogy 166 milliárd forintot loptak el, csaltak el vagy használtak fel jogtalanul.” Csepreghy szerint „egyértelműen látszik, hogy a baloldali politika és egyes nagy európai cégek tekintetében összefonódás van.” A 4-es metró ügyében korrupciógyanúsnak talált szerződések egy részét 2005 előtt kötötték még a szociáldemokrata Gerhard Schroeder kancellársága idején az egyik német vállalattal – ezzel magyarázza "a nemzetközi baloldali összeesküvésre" vonatkozó vádakat a kormány képviselője.
Közszereplőt nem hallgattak ki az Alstom-ügyben – közölte lapunk kérdésére Simon Richárd, a Központi Nyomozó Főügyészség helyettes szóvivője. Kiderült, a 2011. január 3-án elrendelt nyomozást az idén április 3-ig folytatják, „vezető beosztású hivatalos személy által kötelességszegéssel elkövetett vesztegetés bűntette és más bűncselekmények miatt”. Decemberben a Legfőbb Ügyészségre megérkezett az OLAF vizsgálati jelentése, amelyet a Központi Nyomozó Főügyészségre továbbítottak. Ennek alapján azonban nem kellett újabb nyomozást indítani. Az ügynek már vannak gyanúsítottjai, róluk viszont a nyomozás érdekére hivatkozva nem adtak tájékoztatást.
Szolgáltatott-e adatokat az ügyészség a 4-es metró építésével kapcsolatban az Európai Csalás Elleni Hivatalnak, az OLAF-nak? Hol tart a nyomozás? Tettek-e büntetőfeljelentést, illetve honnan lehet tudni, hogy ha történtek visszaélések, azok csak a 2010 előtti időszakhoz köthetők – fordultunk tegnap a Központi Nyomozó Főügyészséghez. Kérdéseinkre azonban alig kaptunk választ. Az ügyészség csak az Alstom-ügyben adott tájékoztatást. Az például nem derült ki, hogy Orbán Viktor ügyészsége szolgáltatott-e adatokat az OLAF-nak, amely 2012 februárja és 2016 novembere között nyomozott a beruházás kapcsán. Az sem derült ki, hogy a 4-es metrónál történt szabálytalanságok valóban kizárólag a volt MSZP-SZDSZ vezetéshez köthetők, ahogyan azt most a kormány el akarja hitetni. A metrót 2010 után is építették, sőt forrásaink szerint pótszerződéseket kötöttek.
Ujhelyi István, az MSZP alelnöke, EP-képviselő tegnap azt kérte az OLAF-tól, teljes terjedelmében hozza nyilvánosságra a vizsgálat dokumentációját. Nem akarják ugyanis, hogy Orbán és a Fidesz „hazugságokkal, valamint a tények elhallgatásával próbálja manipulálni a közvéleményt” – reagált a kormánypárti nyilatkozatokra Horváth Csaba, a szocialisták fővárosi képviselője. Emlékeztetett, pártja évek óta sürgeti, hogy alakuljon vizsgálóbizottság a 4-es metró ügyében, amit a csaknem hét éve kormányzó Fidesz eddig megakadályozott. Lapunk úgy tudja, hogy Jávor Benedek, a Párbeszéd EP-képviselője szintén az OLAF-hoz fordult az ügyben. A kormány az OLAF-jelentést egyelőre csak angol nyelven kapta meg, a hivatalos magyar változat még nem érkezett meg.