A lap szerint ha a jelentés bizonyítékokat is tartalmaz, a magyar hatóságok előtt akár büntetőeljárás is indulhat a Fővárosi Közgyűlés egykori MSZP–SZDSZ-es tagjai ellen csalás miatt. A minél nagyobb brüsszeli támogatás fejében ugyanis az egykori balliberális képviselők a 4-es metró várható megtérüléséhez naponta több mint négyszázezer utassal számoltak 2005-ben és 2006-ban. A legutolsó mérések azonban csak 160 ezer utasról szóltak a metróvonalon naponta.
Az OLAF-jelentés tartalmát ma ismerteti részletesen a Miniszterelnökség, aminek alapján Lázár János, a tárcát vezető miniszter csütörtökön jelentette be: a kormány ismeretlen tettes ellen feljelentést tesz. A 4-es metró ügyében a hazai hatóságok már hetedik éve nyomoznak vezető beosztású hivatalos személy által kötelességszegéssel elkövetett vesztegetés bűntette és más bűncselekmények miatt - emlékeztet a lap.
A Demokratikus Koalíció azt követeli, hogy a kormány azonnal hozza nyilvánosságra az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) 4-es metró építéséről szóló jelentését. A párt fővárosi képviselője azt mondta, a DK nem tudja elképzelni, miért érdeke a kabinetnek, hogy a közvélemény ne ismerhesse meg az iratot. Gy. Németh Erzsébet hangsúlyozta, hogy a kormány a "korábbi korrupciós" ügyek során vitatta az unió vizsgálati eredményeit, most viszont inkább kifizetik a 76,6 milliárd forintos büntetést, csak "hogy az előző városvezetésre mutogathassanak". A politikus szavai szerint ha a jelentésből nem a Fidesz, hanem a 2010 előtti kormányok érintettsége derülne ki, akkor a dokumentum megállapításaival lenne tele "a fideszes propagandasajtó". Aki korrupt, aki pénzeket tüntetett el, annak bűnhődnie kell, függetlenül attól, hogy fideszes vagy nem fideszes politikus - szögezte le egy kérdésre válaszolva.