;

Richter;Figyelő;Bogsch Erik;

MTI Fotó: Marjai János

- Bogsch Erik az év embere a Figyelőnél

Bogsch Erik, a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója kapta a Figyelő Év Embere 2016-os díját.

A Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója a szerdai díjátadást követően lapunknak arról beszélt, hogy az 1901-ben alapított kőbányai gyógyszergyár ma már az egyetlen Magyarországon, amely megőrizte az önállóságát, hiszen mind a Chinoin, mind az Egis vagy az egykori debreceni Biogal (ma Teva) külföldi óriás konszernek leányvállalata. Viszont a Richternek sikerült teret nyerni szerte Nyugat-Európában, az Egyesült Államokban, a FÁK-országokban, Lengyelországban és Romániában is. Bogsch Erik hangsúlyozta: a társaságban a magyar államnak 25 plusz 1 szavazata van, és a privatizáció óta minden kormánnyal kiegyensúlyozott kapcsolatra sikerült szert tenniük, elérték, hogy a kutatás-fejlesztésre fordított összegeket a nyereségből leírhatják, és beruházásaiknál is adókedvezményt élveznek. Nagy sikernek tartja Bogsch Erik, hogy sikerült egy olyan pszichiátriai gyógyszert a cariprazine-t, 14 év munkájával kifejleszteniük, amelyet az Egyesült Államokban is törzskönyveztek.

Lambert Gábor, a hetilap főszerkesztője a szerdai díjátadáson elmondta, a Richter kiváló példa arra, hogyan lehet kiemelkedő eredményeket elérni magyar erőforrásokra alapozva. Tavaly egy újabb svájci céget sikerült megvásárolnia a Richternek, lényegében saját erőből, és kiemelkedik a pszichológiai betegségek kezelésére alkalmas cariprazine amerikai bevezetése is - tette hozzá. Elmondta, a Figyelőnek a patrióta gazdaságpolitika, minden protekcionista megfontolás nélkül azt jelenti, hogy magyar talajon, külföldi felvásárlásokat kivédve sikerüljön a hazai tudományos, kutatói potenciált jól hasznosítani, továbbvinni, és kilépni a nemzetközi piacra.    

A 2014-es év teljesítménye alapján az első Figyelő Év Embere Hosszú Katinka lett, 2015-ben Demján Sándor.

Az egy televízióra jutó új reklámfilmek száma 91-ről 78-ra csökkent 2016 első felében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai szerint, a legtöbb új reklámot márciusban mutatták be, túlnyomó többségük továbbra is a nőket célozza meg.