Az Atmedia tévés kereskedőházat Lengyelországban 1998-ban alapították meg. A régiós terjeszkedés egy évtized múlva indult a cseh, majd 2009 végén a magyar leányvállalatokkal. Az elmúlt hat év alatt az Atmedia Magyarországon piacvezető reklámhelyeket értékesítő kereskedőházzá vált. Az Atmedia várhatóan 2016-ban zárja eddigi legsikeresebb üzleti évét.
A tulajdonosok régiós stratégiája időközben megváltozott, befektetési portfóliójukat és tevékenységeiket átalakítják, ennek részeként kivonulnak a magyar piacról. Ez a folyamat két éve indult, több multinacionális vállalat is érdeklődött a cég iránt, végül a magyar Visus ajánlatát fogadta el a tulajdonosi kör.
A befektető cég alapító-tulajdonosa, Tombor András elmondta: „Mint azt korábban is említettem, amennyiben kedvező lehetőséget látok, visszatérek a magyar médiapiacra, ugyanis az elmúlt évek tendenciái alapján jelentős fejlődési potenciál látszik benne. Az akvizícióra hosszú távú pénzügyi befektetésként tekintek. Az Atmedia jelenlegi menedzsmentje minden támogatást megkap a munkája folytatásához. A cég operatív működésébe nem kívánok beleszólni, mert a lehető legjobb csapat irányítja a céget, amely piaci áttörést ért el 2016-ban.”
A magyar tévés reklámpiacon megújulás zajlik, ami leginkább a nézői szokások és igények követését jelenti, és a reklámértékesítésben és a mérésekben érzékelhető. Ennek a folyamatnak egyik elindítója és kiemelt szakmai szereplője az Atmedia. Az Atmedia a magyar piacon saját, úgynevezett aggregáló stratégiát dolgozott ki, amellyel hatékonyan építették fel a kábeltelevíziós piac reklámértékesítését, majd kilépve ebből a médiaszegmensből, sikeresen integrálták az országos csatornákat is. Az Atmedia modellje a hirdetők számára költséghatékonyan teszi elérhetővé a legszélesebb csatornaportfóliót, a műsorszolgáltatóknak pedig a legnagyobb hirdetői elérést biztosítja. Az Atmedia nettó árbevétele 2014-ben 7,6 milliárd, 2015-ben 9,2 milliárd forint volt.