A DK politikusa keddi, az MTI-hez eljuttatott közleményében arra reagált, hogy az OECD nemzetközi tanulói teljesítménymérés-programjának (angol rövidítéssel PISA) a nap folyamán ismertetett adatai alapján a magyar tanulók a természettudomány, a matematika és a szövegértés területén is az OECD-országok átlaga alatt teljesítettek.
Niedermüller Péter közleményében azt írta: a jelentés eredményei szerint a magyar diákok "nagyon nagy része" nem rendelkezik a sikeres munkavállaláshoz szükséges alapvető képességekkel, szövegértési, matematikai és természettudományos kompetenciákkal és nem képes megfelelően használni a számítógépet. A képviselő aggasztónak nevezte azt is, hogy "rendkívül nagy különbség van" a különböző szociális hátterű tanulók eredményei között, aki szegény családba születik, az az oktatáson keresztül sem kap lehetőséget a felemelkedésre.
Úgy értékelt: ez a szomorú helyzet az Orbán-kormány oktatáspolitikájának egyenes következménye. "Az oktatás szabadságának elvétele, forrásainak elvonása, a kompetenciaalapú programok leállítása, a hátrányos helyzetű diákok támogatásának megszüntetése, a szegregáció támogatása, a pedagógusok jogos követelésének semmibevétele, a merev, kizárólag az ismeretekre koncentráló tantervi szabályozás" okozza ezt a gyors romlást - fogalmazott Niedermüller Péter.
Szerinte ez nemcsak az oktatásirányítás "folyton cserélődő, alkalmatlan" vezetőinek felelőssége, hanem Orbán Viktor miniszterelnöké is, aki személyesen hozta meg az oktatáspolitika legfontosabb döntéseit.