TV2;"agymosó reklám";

Népszava fotó

- TV2-s agymosó reklám - Vizsgálódik a kormányhivatal

Sérti a reklámtörvényt Andy Vajna TV2-je azzal, hogy alig egy másodpercre felvillanó, az agy tudat alatti tartományába jutó reklámokat vetít - írtuk november 17-én a Forbes alapján, amely felidézte: az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. logóját ábrázoló reklámját adták le többször, majd egy cég "Black Friday" akciójáról szólót.

Budapest Főváros Kormányhivatala indított vizsgálatot a TV2-n sugárzott, fél másodpercre felvillanó reklámok miatt - értesült a Magyar Nemzet. A lap  november 15-én írásban fordult a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordult, kérdéseikre ( egyebek mellett ezekre:  van-e tudomásuk arról, hogy a TV2-n többször villanóreklámként jelent meg az MVM Atomerőmű logója? Indult-e hatósági eljárás ez ügyben? Ki kezdeményezte, és mikor? ) kilenc nap múlva érkezett válasz: 

Tájékoztatom, hogy fogyasztói bejelentés alapján a Budapest Főváros Kormányhivatala mint elsőfokú hatóság megkezdte a vizsgálatot az ügyben. Ezen kívül – ebben a témában – egyéb bejelentésről nincs tudomásunk.

Deák Kristófot a produkció fesztiválszereplésein meglepte, hogy kiderült: kisfilmjének témája mennyire univerzális. Bár egy svédországi igaz történet nyomán írta a forgatókönyvet, Japánban és Dél-Koreában is akadtak, akik átéltek hasonló helyzetet – mondta el a rendező az MTI-nek pénteken.