Hirdetések;választás;kampány;Szlovákia;

- Békeidőben is dúl a kampány

Csak néhány hónap telt el a szlovákiai parlamenti választások óta, és több párt máris újra szükségét érzi annak, hogy kampányokon keresztül szóljon a választókhoz – állapítja meg körképében a pozsonyi Új Szó. A pozsonyi magyar lap szerint sort a Híd kezdte 300 ezer levelével és lakossági fórumaival, de a kormány legnagyobb pártja, a Smer és az ellenzéki Szabadság és Szolidaritás (SaS) sem marad le – ők óriásplakátokon parádéznak.

A Smer óriásplakát-kampánya azt hivatott bemutatni, hogy a párt politikája miatt jól megy Szlovákiának. A „Tartjuk a szavunkat” mottóval futó plakátokon egyedül Robert Fico kormányfő szerepel, az üzenetek pedig rövidek, szlogenszerűek: csökken a munkanélküliség, emelkedik a minimálbér, vagy épp stabilak az energiaárak. A kampányt a Sme napilapnak nyilatkozó Erik Tomáš, Fico kommunikációs szakembere szerint a korábbi választási kampánycsapat tagjai koordinálják, és konzultáltak Marek Maďarič kulturális miniszterrel, a Smer korábbi kampányfőnökével is.

Arról, hogy miért van szüksége a Smernek egy kampányra ilyen röviddel a választások után, megoszlanak a vélemények. A párt azt állítja, nyíltabban szeretnének kommunikálni választóikkal.

Grigorij Mesežnikov politikai elemző szerint elképzelhető, hogy az Ivan Štefunko-féle Progresszív Szlovákia elnevezésű baloldali agytröszt elől szeretnék elszívni a levegőt. Az agytröszt körül már megalakulásakor felröppentek olyan hírek, hogy később baloldali párttá alakulnának – a Smer jelenleg teljesen uralja ezt a politikai oldalt, nincs ellenfele.

A pártnak emellett gondjai vannak a felmérésekben elért eredményeivel is, hiszen a választások óta nem sikerült növelni népszerűségüket.

Tomislav Nikolic szerb államfő kijelentette: ha Koszovót az UNESCO tagjává választják, javasolni fogja a Pristinával folytatott tárgyalások megszakítását – írja a Vajdaság Ma. Szerinte ugyanis brüsszeli előzetes egyeztetése nélkül egy ilyen lépés elképzelhetetlen.