A Smer óriásplakát-kampánya azt hivatott bemutatni, hogy a párt politikája miatt jól megy Szlovákiának. A „Tartjuk a szavunkat” mottóval futó plakátokon egyedül Robert Fico kormányfő szerepel, az üzenetek pedig rövidek, szlogenszerűek: csökken a munkanélküliség, emelkedik a minimálbér, vagy épp stabilak az energiaárak. A kampányt a Sme napilapnak nyilatkozó Erik Tomáš, Fico kommunikációs szakembere szerint a korábbi választási kampánycsapat tagjai koordinálják, és konzultáltak Marek Maďarič kulturális miniszterrel, a Smer korábbi kampányfőnökével is.
Arról, hogy miért van szüksége a Smernek egy kampányra ilyen röviddel a választások után, megoszlanak a vélemények. A párt azt állítja, nyíltabban szeretnének kommunikálni választóikkal.
Grigorij Mesežnikov politikai elemző szerint elképzelhető, hogy az Ivan Štefunko-féle Progresszív Szlovákia elnevezésű baloldali agytröszt elől szeretnék elszívni a levegőt. Az agytröszt körül már megalakulásakor felröppentek olyan hírek, hogy később baloldali párttá alakulnának – a Smer jelenleg teljesen uralja ezt a politikai oldalt, nincs ellenfele.
A pártnak emellett gondjai vannak a felmérésekben elért eredményeivel is, hiszen a választások óta nem sikerült növelni népszerűségüket.