A sokáig nyomtalanul eltűnt gép Réunionig (vulkáni sziget az Indiai-óceánban Madagaszkártól keletre, Franciaország tengeren túli megyéje) sodort kevéske maradványa alapján a szakértők arra jutottak, a pilóták a zuhanás előtt nem próbálkoztak azzal, hogy vízre tegyék a repülőt – írta a BBC.
A gép megsemmisülésének oka azóta is ismeretlen, de az utazó üzemmód arra utal, hogy nem szándékosan idézték elő a szerencsétlenséget. Tehát nincs jele egy esetleges terrortámadásnak, sem annak, hogy a repülésképtelenné vált gépen a pilóták kényszerleszállással próbálkoztak volna. A fekete dobozok nincsenek meg, egyelőre folynak utánuk a kutatások, de az ügyet valószínűleg az év végéig lezárják, akkor is, ha a dobozok nem kerülnek elő.
Mint ismert, Malaysia Airlines Boeing-777-ese 2014. március 8-án hajnalban tűnt el a radarról, majd hónapokig nem találták a roncsokat. 2015. július 29-én a Franciaországhoz tartozó Réunion szigeténél egy csűrőlapot fedeztek fel, amiről augusztus 5-én bejelentették, hogy az eltűnt géphez tartozik. Ezután kiderült, a gép az India-óceánba csapódott, fedélzetén 227 utassal és 12 főnyi személyzettel.
A roncsok keresését 2016 közepén hivatalos befejezték. Hogy azonban valójában mi történt, arról semmit sem tudni. Pedig hét ország, Ausztrália, Kína, Japán, Dél-Korea, Malajzia, Új-Zéland és az Egyesült Államok csaknem egy milliárd dollárt ölt a kutatásba. 10 hadihajó, 7 kereskedelmi hajó, 1 katonai kutatóhajó, 1 atomtengeralattjáró, 14 katonai repülő, 7 civil, de speciális műszerezettséggel ellátott repülőgép és számtalan radar pásztázta át az Indiai-óceán medencéjét.