Az Egyesült Államokban a csapattársa mögül startoló, a rajtnál a harmadik pozícióba visszaeső, ám mégis másodikként célba érő vb-aspiráns Rosberg egy szabadedzést leszámítva a hétvége egészében Hamilton mögé szorult, akivel szemben bár bukott hét pontot, előnye továbbra is 26 egység, tehát több mint egy futamgyőzelemnyi három helyszínnel az évad zárása előtt.
A háromszoros világelső Hamiltonnak szemlátomást egyszerű hétvégéje volt, utólag azonban maga a címvédő bevallotta, rendkívül feszült futama volt. „Végig arra koncentráltam, hogy a legjobbat hozzam ki magamból, s egy ideig jól is éreztem magam az autóban. Később hasonló hangot hallottam a motor felől, mint Malajziában (ahol motorhiba miatt az élről esett ki – a szerk.), így nem voltam nyugodt. Megkönnyebbültem, amikor elsőként szeltem át a célvonalat, hiszen az autó végigbírta” – felelte újságírói kérdésre Hamilton a versenyt követő sajtótájékoztatón.
Rosberg – bár ezt már nem tudjuk meg – vélhetően közelebb is férkőzhetett volna riválisához, az ő érdekeit azonban a bajnokság hajrájában inkább a biztos pontgyűjtés, adott esetben akár a kényelmes második helyek szállítása szolgálja. Noha a rajt után a Red Bullt vezető Daniel Ricciardo mögé beragadt a bajnoki listavezető, számára igazán jól jött ki a Max Verstappen kiesése miatt alkalmazott biztonsági autós szabály, hiszen így a kerékcseréjét korábban megejtő Ricciardóval szemben előnyösebb időpontban jelentősen kisebb veszteséggel válthatott a német gumiszettet. „Remek lett volna az Egyesült Államokban győzni, de erre ezen a hétvégén nem volt reális esélyem. Hamilton nagyszerű munkát végzett, így be kellett érnem a második hellyel. A következő futamon minden más lesz” – mondta el Rosberg.
Az egyébként kevésbé eseménydús futamot két különös, az autóversenyzésnek ezen a szintjén ritkán látható "mutatvány" színesítette. Mielőtt megadta magát a Max Verstappen Red Bulljában dolgozó Renault-erőforrás, a fiatal holland kerékcserére a depóba hajtott, utóbb kiderült azonban, hogy félreértésből, így a szerelők nem várták. A szervizcsapat próbálta menteni a menthetőt, Verstappen mégis értékes másodperceket veszített – néhány körrel később pedig a hajtóegység meghibásodása miatt leparkolt a pálya szélén, tehát az előbbi malőr összességében mégsem befolyásolta a tinédzser pilóta versenyét.
Nem úgy, mint a Ferrari-baki Kimi Raikkönenét: a finn egyik hátsó abroncsát nem rögzítette megfelelően a szervizgárda, így az erre ráeszmélő egykori világbajnok nem tehetett mást, mintsem hogy leparkolta versenygépét, s kiállt a versenyből.
Ugyan Rosberg előnye 33 pontról 26-ra zsugorodott a 19. futamot megelőzően, ez továbbra is kényelmes fór a német számára. Noha három futam még mindig hátravan az idei világbajnokságból, a következő állomáshelyen, Mexikóban akár a bajnokavatás pillanata is eljöhet: ehhez Rosbergnek meg kell ismételni tavalyi győzelmét az Észak-amerikai országban, ugyanakkor Hamiltonnak legfeljebb egy pontot szabad szerezni. Látva a Mercedes csapat idén (is) tapasztalható dominanciáját, tiszta körülmények között az utóbbi eshetőség bekövetkeztének vajmi kevés esélye van, a technika ördöge azonban soha nem alszik: Malajzia óta ezzel Hamilton is pontosan tisztában lehet.
Az Egyesült Államok Nagydíjának pontszerzői: 1. Hamilton 25 pont (Mercedes, 1:38:12.618), 2. Rosberg 18 (Mercedes, 4,520 másodperc hátrány), 3. Ricciardo 15 (Red Bull, 19,692 mp. h.), 4. Vettel 12 (Ferrari, 43,134 mp. h.), 5. Alonso 10 (McLaren, 93, 953 mp. h.), 6. Sainz 8 (Toro Rosso, 96, 124 mp. h.), 7. Massa 6 (Williams, 1 kör h.), 8. Pérez 4 (Force India, 1 kör h.), 9. Button 2 (McLaren, 1 kör h.), 10. Grosjean 1 (Haas, 1 kör h.).
A világbajnokság élmezőnye 18 futam után. Pilóták: 1. Rosberg 331 pont, 2. Hamilton 305, 3. Ricciardo 227. Konstruktőrök: 1. Mercedes – már világbajnok 636, 2. Red Bull 400, 3. Ferrari 347.
A következő futamot október 30-án, Mexikóban rendezik.