Nagyon durcás Tarlós István, budapesti főpolgármester. Összekapott már a 3-as metró felújítása és a metrópótló busztender ügyében civilekkel, szakértőkkel, Orbán csúcsminiszterével, legutóbb a Közbeszerzési Döntő Bizottsággal (KDB). A főváros első emberétől, aki saját bevallása szerint kültelki grundokon nőtt fel, a maga nyers modorában mindenki kapott hideget-meleget. Legutóbb a KDB-vel gyűlt meg a baja, mert a bizottság elmeszelte a főváros által kiírt busztendert. Az indok, hogy a főváros nem jelölte meg mikortól igényelné a metró pótló szolgáltatást, illetve kérnek-e sofőröket is buszokhoz, vagy sem. Ezek bizony hajuknál fogva előrángatott kifogásoknak tűnnek.
Ám nem csak haj, de ló is akad ebben a történetben. Mégpedig állatorvosi, aminek ki is lóg a lába. Látszólag szakmai vita folyt arról, hogy mi a jobb megoldás: buszokat, vagy szolgáltatást vásárolni. Valójában persze csak egy hétköznapi "elmúlthatéves" történet. Fideszes oligarchák, cimborák estek egymásnak a milliárdos üzlet elnyeréséért. A főnök nem ért rá rendet tenni, mert a budapesti fairtási terv végrehajtását ellenőrizte a Városligetben, a Dráva utcában és mindenhol, ahol még állnak azok a nyavalyás növények. Emellett terhelési próbán vett részt a budai várban a Karmelita kolostor erkélyén. Az építmény alatt Lázár János, államtitkárai és más fideszes frontemberek beszéltek a magyar reformok sikereiről, a "migráncs" veszélyről és arról, hogy Nyugat-Európában nincs akkora sajtószabadság mint e honban. Az erkély és a kolostor plafonja nem szakadt le, így a műszaki átvétel megtörtént.
Most éppen ott tartunk, hogy egyelőre sem fővárosi tulajdonban lévő metrópótló buszok nincsenek, sem azt kiváltó szolgáltatás, de hamarosan talán már a 3-as metró sem közlekedik Budapesten.
Nevethetnénk is, ahogy az "urak" igyekeznek kicsavarni egymás kezéből a kislapátot meg a vödröt a homokozóban, ha nem utaznánk annyian a "létezett" szocializmus szellemvasútján.
Így marad közlekedési eszköznek a kerékpár, a gyaloglás, az autó. Esetleg a helikopter.