Tarlós;3-as metró;állomások;

- Elmarad a 3-as metró "kiglancolása"

Nem "úri passzióból" döntöttek úgy, hogy a 3-as metró állomásait nem hozzák rendbe. "Szamárság, hogy a főváros le akarná felezni a felújítás költségeit". Ám az állomások átépítésére beérkezett ajánlatok olyan magasak, hogy ezekre a költségekre senkinek nincs fedezete. Tarlós István szokásos Budapestinfóján kiderült, miután a vártnál drágább felújítást sem a BKV sem a kormány nem finanszírozza, nem tehetnek mást, minthogy az eredeti elképzeléseknél szerényebb tervet valósítanak meg.

A főpolgármester közölte, a támogatási szerződésben szereplő 137,5 milliárd forintos keretösszeget nem léphetik túl, a kormány ugyanis ezt nem hagyja jóvá, amiről a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tájékoztatta is őket. Tarlós attól is tart, ha az Unió drágának tartaná a beruházást, nem támogatná.

A drága ajánlatok már a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt vannak. Ha azokat szabályosnak találják, a BKV várhatóan új pályázatokat ír ki, aminek a következménye újabb csúszás lehet - vallotta be a főpolgármester. Tarlós korholta Lázár János kancelláriaminisztert, majd közölte, a metrófelújítás ügyében a legtöbbet még mindig a miniszterelnök igyekszik segíteni. Megismételte, a metróvonal naponta 500 ezer utast szállít, ami olyan, "mintha minden debreceni lakos - a csecsemőtől az aggastyánig - naponta háromszor felülne a metróra". Ezzel nem lehet szórakozni, a vonalat fel kell újítani. "Az a feladatunk, hogy biztonságos állapotba hozzuk a metrót és biztonsággal gondoskodjunk az utasok szállításáról. Ha a szerelvények, az alagút, a sínek, a biztonsági berendezések és az áramellátó rendszer fel lesz újítva, akkor a biztonságos közlekedésről gondoskodtunk. Az egyetlen, amit el lehet hagyni, az az állomások kiglancolása, attól viszont senki nem hal meg" - igyekezett mindenkit megnyugtatni.

A sajtótájékoztatóra meghívták Bíró Endrét, a Metróért Egyesület elnökét, aki elmondta, hogy a megállók teljes felújításának elmaradása nem elfogadható, mert számos részben nem leválaszthatók az alagút felújításáról. Az állomásbelsők esztétikai átépítése viszont elmaradhat, így ugyan nem lesz csilivili a megálló, de biztonságos marad. Hozzátette: a 3-as metró üzembiztonsága ma kritikán aluli, az utasbiztonsága pedig épphogy a kritikus szint felett van.

A Mozgáskorlátozottak Szövetségének felvetésére Tarlós közölte, foglalkoznak vele, de nem tudja megígérni, hogy minden állomásra kerül lift. Hozzátette, ha részleges lesz a metró akadálymentesítése, az még mindig jobb, mintha le kellene állítani a szerelvényeket. A pótlóbuszokról ismét meghallgathattuk, hogy a főváros sem szolgáltatást, sem lengyel buszokat nem akart vásárolni, a magyar buszgyártás ügye támogatandó, de annak feltételeit az utóbbi hat évben nem teremtették meg.

Döntse el, kihez lesz hűséges: Orbánhoz, vagy a budapestiekhez - szólította fel a főpolgármestert az MSZP-s Horváth Csaba. Az ellenzéki várospolitikus szerint mindenki tudja, hogy a 3-as metró komoly biztonsági kockázatot jelent, ezért is elfogadhatatlan, hogy a metrófelújítás akadálymentesítése, majd a biztonsági berendezések cseréje, végül pedig az állomások felújítása is kikerült a projektből. Az LMP elfogadhatatlannak tartja, hogy Budapest úgy akar olimpiát rendezni, hogy nem tudja akadálymentessé tenni legforgalmasabb metróvonalát.

Miből telik Rogán Antal propagandaminiszternek arra, hogy családjával együtt helikopterrel utazzon egy nyírségi lagziba a fővárosban? A fideszes politikus vagyonnyilatkozata, de nem-celeb feleségének vállalkozása sem ad magyarázatot erre a kérdésre. Rogán Antal körül nyugtalanítóan sok a homályos ügy, s a politikus nem segít ezek tisztázásában.