Teréz körút;körúti robbantás;

Forrás: police.hu

- Körúti robbantás - Hiteltelen teóriákkal riogat a Magyar Idők

Négy korábbi pokolgépre is kísértetiesen hasonlít a Teréz körúton használt csőbomba szerkezete - írja a kormányközeli Magyar Idők, utalva arra, hogy a férfinek nem ez lehetett az első merénylete. Mint írják, a támadó által használt bomba alig különbözik a 1989-ben a 2-es metrón, illetve 1996-ban a kukában elrejtett szerkezettől, amivel arra céloznak, hogy a robbantónak köze lehetett ezekhez a merényletekhez is. A gond csak az, hogy a rendőrség továbbra is 20-25 év körüli férfit keres, aki '89-ben így még meg sem születhetett, de '96-ban is csak kisfiú lehetett. A lap szerint már alvilági emberek is keresik a körúti robbantót.

A rendszerváltozás óta legalább száz, robbantással elkövetett bűncselekmény történt Magyarországon, ezek többsége ma is megoldatlan, a tettes vagy tettesek ismeretlenek. Ám a merényletek után rögzített nyomokból minden esetben sikerült rekonstruálni a felhasznált robbanóeszközt, így a két héttel ezelőtti Teréz körúti csőbombát is.

A Magyar Idők azt írja, hogy a csőbombát aránylag keveset használtak a vizsgált időszakban, így arra gyorsan rájöttek a szakemberek, hogy a Teréz körúti szerkezet legalább négy korábbi robbantásnál használt bomba szerkezetéhez hasonlít. Sőt, néhány apróságtól eltekintve azonosnak mondható. Így az 1989-ben a budapesti 2-es metró egyik szerelvényének utolsó vagonjában üzemzárás előtt felrobbantott csőbomba, valamint az 1996-os, háromszoros kukarobbantáshoz használt, poroltóba épített csőbombák hasonlítottak nagyban a Teréz körúti bomba szerkezetéhez.

Tamási Gábor robbantási szakértő, aki egy sor robbantásnál helyszínelt, a lapnak azt mondta, reméli, hogy a Teréz körúti tettes nem sorozatot tervez. Szavai szerint az elkövető pontosan tudta, hogy mit miért csinál, gyakorlott, mondhatni képzett tettes, ezért nem használt mobiltelefont a bomba indításához, mert ebben az esetben fennáll a veszély, hogy valaki téves hívást kezdeményez az adott készülékre, idő előtt felrobbantva a pokolgépet.

A lap értesülései alapján azt írja, hogy a Teréz körúti merénylőnek nem ez lehetett az első robbantása, esetleg köze lehetett a '89-es vagy a '96-os merénylethez is. A rendőrség szerint azonban az elkövető 20-25 év körüli, így aligha lehetett köze az évtizedekkel előtti támadásokhoz.

A Népszabadság tegnap arról kérdezte a Központi Nyomozó Főügyészséget, hogy a Népligetnél tényleg elvesztették-e a robbantó nyomát - aki feltehetően a körúttól egészen a Fradi pályáig gyalog jutott el, közben pedig még egyszer átöltözött - a szóvivő azt mondta, hogy előlük nem tűnt el a férfi a Népligetnél sem. Nagy Andrea azt már nem is kívánta kommentálni, hogy egy Faktor.hu-nak nyilatkozó névtelen szakértő szerint a robbantó jóval idősebb 20-25 évesnél, szerinte inkább középkorú, 40-50 körüli lehet. Mint mondta, egyelőre semmi nem indokolja, hogy megváltoztassák a körözési adatokat, szerintük a keresett személy 20-25 év körüli, és 170 centi magas.

A Magyar Idők arról is írt, hogy a robbantó utáni hajszában az állandó zaklatás már-már lehetetlenné teszi a folyamatos bevételtermelést az alvilágban, így a bűnözők érdeke is, hogy mielőbb elfogják a merénylőt. A lap szerint a bűnözői körök minden követ megmozgatnak a ma még ismeretlen férfi kézre kerítéséért, azaz már az alvilág is a tettest keresi.

Pontos információk továbbra sincsenek a merényletről, ahogy az elkövetőről sem, és az is sokatmondó, hogy a rendőrség két hét után sem közölt igazán használható felvételeket a férfiról. Az azonban valóban a támadó felkészültségére enged következtetni, hogy a robbantó tudatosan kerülte a térfigyelő kamerákat, többszöri átöltözéssel próbált eltűnni a nyomozók szeme elől. Ezidáig azonban használható információkat nem sikerült kideríteni a merénylő elfogása érdekében, így a kormányközeli Magyar Idők a robbantással kapcsolatos napi bejelentkezése is inkább csak hangulatgerjesztésnek, mint értékelhető információközlésnek tűnik.

Egy magyar startup is bejutott a digitális városok döntősei közé. A BeeRides a régió első repülőtéri közösségi autómegosztója, amely nagy eséllyel száll ringbe az 50 ezer eurós pénzjutalomért és az egy éven át tartó, személyre szabott üzletfejlesztői támogatásért az EIT Digital startup versenyének párizsi döntőjén. A BeeRides lehetőséget biztosít a reptérről induló utasoknak, hogy garantáltan ingyenesen parkolhassanak, és teljes körű Allianz biztosítás mellett bérbe adhassák az autójukat az ide érkező turistáknak.